Rusza projekt wsparcia organizacji pożytku publicznego „Inkubator Społecznej Przedsiębiorczości Województwa Śląskiego”. Jego celem jest podnoszenie kwalifikacji poprzez szkolenia, doradztwo i wsparcie infrastrukturalne.
Realizacja projektu rozpoczęła się 1 kwietnia, a jego wykonawcą jest Biuro Inicjatyw Lokalnych i Konsultacji Społecznych z siedzibą w Urzędzie Stanu Cywilnego. Działalność Inkubatora skierowana jest do organizacji pozarządowych oraz ludzi, którzy dopiero chcą założyć stowarzyszenie, fundację lub spółdzielnię socjalną. W ramach projektu mogą oni zasięgnąć rady specjalistów w kwestiach ekonomicznych, księgowych, prawnych i marketingowych oraz uzyskać pomoc w organizacji spotkań, narad czy posiedzeń zarządu (udostępnienie bazy lokalowej, pomieszczeń biurowych i sali konferencyjnej). Będą organizowane kursy i szkolenia.
Wszyscy zainteresowani projektem, jego ofertą oraz możliwości współpracy są zaproszeni na spotkanie informacyjne, które odbędzie się 25 kwietnia o godz. 14 w Biurze Inicjatyw Lokalnych i Konsultacji Społecznych (ul. Focha 19/21, I piętro budynek USC). Przybycie na spotkanie należy potwierdzić pod numerem telefonu 34-370 74-80 lub na adres mailowy: bik@czestochowa.um.gov.pl.
Częstochowski projekt wsparcia ekonomii społecznej jest częścią Sieci Inkubatorów Społecznej Przedsiębiorczości, w którym bierze udział kilka gmin województwa śląskiego (Katowice, Dąbrowa Górnicza, Jastrzębie Zdrój, Tych i Żory). Jego liderem jest Gmina Gliwice. Projekt współfinansowany jest z środków Europejskiego Funduszu Społecznego, a jego partnerem jest Gmina Miasto Częstochowa.