W poprzednim numerze Tygodnika opublikowaliśmy list Czytelniczki, która zwróciła się do naszej Redakcji z prośbą o ustalenie, ile pieniędzy zainkasowała Śródmiejska Spółdzielnia Mieszkaniowa za udostępnienie klatek schodowych kandydatom do Parlamentu Europejskiego, którzy wieszali tam swoje plakaty wyborcze. „Ciekawe, jaki cennik przedstawił kandydatowi prezes Śródmiejskiej, bo chyba jakiś przedstawił? Czy każdy kolejny kandydat, z jakiejkolwiek opcji politycznej, który chciałby skorzystać z klatek schodowych do zareklamowania swojej osoby, dostanie na to zgodę spółdzielni? I czy też odpowiednio za to zapłaci?”
Z pytaniami naszej Czytelniczki zwróciliśmy się do zarządu Śródmiejskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Częstochowie:
* Czy spółdzielnia podpisała stosowną umowę na wykorzystywanie swoich powierzchni przez kandydata w wyborach do Europarlamentu?
* Czy zamieszczanie tego typu reklam na budynkach spółdzielni jest odpłatne?
* Czy do spółdzielni zwracali się też inni kandydaci z wnioskiem o możliwość zamieszczenia swoich reklam na budynkach spółdzielni? Czy koszt umieszczania plakatów-reklam, jest jednakowy dla wszystkich?
* Jaka jest cena za umieszczenie plakatu na terenie spółdzielni? Prosimy o podanie ceny za konkretną wielkość reklamy?
* Ile sumarycznie wyniósł koszt wszystkich plakatów zamieszczanych na budynkach spółdzielnia podczas tegorocznych wyborów do Europarlamentu i na co spółdzielnia przeznaczy pozyskane w ten sposób pieniądze?
„Odpowiadając na zagadnienia zawarte w zapytaniu prasowym dotyczącym „zamieszczania reklam na budynkach Śródmiejskiej Spółdzielni Mieszkaniowej” wyjaśniamy co następuje:
– przyklejanie plakatów na klatkach schodowych znajdujących się w budynkach będących w zasobach ŚSM odbyło się za zgodą i wiedzą Spółdzielni;
– łącznie na klatkach schodowych przyklejono 450 plakatów; na taką ilość Spółdzielnia wyraziła zgodę;
– do Spółdzielni nie zwracali się inni kandydaci z wnioskami o zamieszczanie swoich reklam w jej zasobach;
– zamieszczanie plakatów wyborczych w zasobach Spółdzielni odbywało się i odbywa nieodpłatnie (dotyczy to wszystkich kandydatów);
– kandydaci nie zawierają umów o wykorzystanie zasobów Spółdzielni, zobowiązują się jedynie do usunięcia plakatów po zakończeniu kampanii wyborczej; plakaty mogą być umieszczane tylko na tablicach ogłoszeń w klatkach schodowych; plakaty, które zostały umieszczone niezgodnie z tymi zobowiązaniami zostały natychmiast usunięte;
– w Spółdzielni obowiązuje Regulamin dzierżawy elewacji lub gruntów na cele reklamowe, dotyczy on jednak wykorzystania elewacji budynków, co w niniejszej sprawie nie ma miejsca.
Robert Komender, zastępca prezesa ds. technicznych.”