Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Merkury powróci – kiedyś

O modernizacji Domu Handlowego Merkury mówiło się dużo i głośno. Z czasem sprawa ucichła, ale inwestor,  firma Polimeni International zapowiada, że realizacja projektu została jedynie przesunięta w czasie.

Istniejący od połowy lat 70. XX wieku Dom Handlowy Merkury jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Częstochowie. Są i tacy, którzy twierdzą, że je szpeci. Pięć lat temu budynek kupiła amerykańska  firma Polimeni International z zamiarem zmodernizowania obiektu i udostępnienia go firmom handlowym. Kryzys na rynku nieruchomości komercyjnych znacznie opóźnił realizację projektu. Polimeni zapewnia jednak, że nie zrezygnowała z inwestycji. – Zamiarem Polimeni jest, żeby Merkury spełniał swoją funkcję. Na parterze mieści się hipermaket Tesco. Pozostałe pomieszczenia Polimeni planuje wynająć zainteresowanym firmom – mówi  Leszek Czajor z z CN Public Relations.
Pierwotnie projekt Polimeni zakładał rozebranie Merkurego i wybudowanie nowoczesnej Galerii Częstochowskiej. Obiekt miał tworzyć zwartą bryłę prostopadłościenną. Od strony II Alei miała powstać trzykondygnacyjna część handlowa z zupełnie nową fasadą. Oprócz tego ruchome schody i windy dla niepełnosprawnych. Inwestor zapewnia, że nie zrezygnował z pierwotnego projektu modernizacji obiektu, ale też ostrożnie komentuje sprawę. – Chcemy jedynie zapewnić mieszkańców, że nie wycofujemy się z inwestycji w Częstochowie. Nie możemy jednak mówić jeszcze o konkretach – dodaje Czajor
Dotychczas Polimeni International przebudowała jedynie drogi dojazdowe do budynku. Firma zapowiada, że w najbliższych miesiącach ruszą prace porządkowe wokół obiektu. – Jak tylko poprawi  się sytuacja ekonomiczna w kraju, ruszymy z projektem – mówi  Leszek Czajor. Firma nie zdradza jednak żadnych konkretów.
Zapowiadana fala kryzysu nie nastraja optymistycznie. Dla częstochowian sprawa nie jest chyba pilna – w końcu przez blisko 40 lat przyzwyczaili się do „starego” Merkurego. No i mamy przecież Galerię Jurajską.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content