W plebiscycie na UTWÓR MIESIĄCA – luty 2011 organizowanym na fejsbukowym profilu Tygodnika „” uznanie Internatów zyskała „Klątwa” zespołu Menhor – utwór z debiutanckiej EP-ki, na której znajduje się 7 autorskich kompozycji utrzymanych w specyficznym menhorowym klimacie („Intro”, „Klątwa”, „Zagadka”, „Dookoła mnie”, „Czytam”, „Wybrany”, „Outro”).
„Klątwa” rywalizowała z: „Wszystko od nowa” (MaLinA); „Bad Medicine” oraz „Selection”( Accident On Stage); „Odnową biologiczną” (Dirty Chili Czyści); „Propaganda – Każdy”(Tasman); „Bulgulator mixtape vol.1 – 06. Musisz upaść żeby wstać” (Projekt 2M); „Morskiestany” (Probo z gościnnym występem Morsa; Mix&Mastering MilkShake’a); „z Tobą przy mnie” (Heart Soul Mind); „Bez zmartwień” i „Czym jest życie” (Szotu).
Większość członków zespołu MENHOR jest już znana częstochowskiej publiczności z rokowo-metalowego składu Hedon, jaki rozpadł się w 2008 roku. W Hedonie grali: Szymon Dybalski (Dybek) – gitara, wokal; Michał Huptyś (Jezus ) – bass; Mateusz Dybalski (Młody) – gitara; Szymon Przepiórowski (Owca) – perkusja. Już w okresie istnienia Hedonu jego członkowie opanowali solidne podstawy rocka i metalu, dając nadzieję na szybki postęp oraz sukces młodej kapeli, którą wówczas charakteryzowały krótkie, acz niebanalne kompozycje muzyczne. W tym przypadku rozpad pierwszego lub pierwotnego składu (muzycy Menhora na swych profilach podkreślają fakt istnienia Hedonu jako pierwszego i ważnego elementu ich muzycznego życiorysu) przyniósł szereg korzyści.
Skład Menhora jest znacznie bogatszy, choć jak to zazwyczaj bywa jego kształtowanie się trochę trwało. Do zespołu dołączył Mateusz „Zik” Rubik, wprowadzając elementy rapu. Po kilku miesiącach z zespołu odchodzą Mateusz Dybalski i Szymon Przepiórkowski. W Menhorze perkusistą zostaje Kazik Huptyś (Palta). Jednocześnie kapela traci jedną z gitar w składzie. Szybko pojawia się kolejna osobowość zespołu. Jest nią wiolonczelistka – Iwona Tatarczyk. Po żmudnych poszukiwaniach udaje się znaleźć drugiego gitarzystę. We wrześniu 2010 roku Bartłomiej Orłowski przejmuje obowiązki gitary prowadzącej, „dzięki czemu Menhor staje się kompletną częścią tej nieprzewidywalnej muzycznej układanki”.
Obecnie w zespole MENHOR grają: Iwona Tatarczyk – wiolonczela; Mateusz „Mały” Rubik – rap; Szymon „Dybek” Dybalski – gitara, wokal; Bartek „Orłoś” Orłowski – gitara; Michał „Jezus” Huptyś – bass oraz Kazik Huptyś – perkusja. Trudno jednoznacznie określić gatunek muzyczny uprawiany przez zespół w tym składzie, bo tworzone przez nich dźwięki implikują różne skojarzenia. Jedni powiedzą, że to rok alternatywny ze względu na „pojemność” tego określenia; inni skłonią się w stronę, zapożyczonego z jazzu, terminu fusion i muzykę Menhora zaklasyfikują jako rock fusion. W istocie u Menhora słychać wypadkową elementów różnych koncepcji muzycznych: jest rock, metal (szczególnie w brzmieniu gitarowym), rytmiczny i energetyczny rap, który miejscami z pozostałymi składowymi przeradza się w spontaniczny funk. Solidny warsztat czuje sekcję rytmiczną, a pikanterii linii melodycznej nadają akcenty wiolonczelistki. Oni sami mówią, że Menhor „to grupa ludzi różnych subkultur zjednoczona w jednym projekcie. Owocem tej współpracy jest muzyka tworzona z pasją, której każdy dźwięk wprowadza Cię w głąb outsiderowej jaźni Twojego umysłu…”.
W sierpniu Menhor wchodzi do Open Music Studio, by nagrać kolejny materiał. Jednak nie chce zdradzać tajemnicy jego tytułu i „pewnych zmian”, jakie szykuje.
Przypomnijmy, że UTWOR MIESIĄCA – styczeń 2001 r. to „3 muszkieterów” Tricoloress (pJz), ale i dwie piosenki BlindMind cieszyły się sporym zainteresowaniem na fejsbukowym profilu Tygodnika „7 dni”, gdzie prowadzone są plebiscyty na UTWÓR MIESIĄCA, przy współpracy z GTFP. Do końca marca przyjmowane są zgłoszenia do kolejnej jego edycji. Należy je kierować na adres galeriateatrufrompoland@vp.pl, podając link do utworu (najlepiej jako wrzutka lub you tube) z opisem: autor, tytuł utworu. Można też nadesłać zdjęcie do wykorzystania lub biogram wykonawcy.