Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Czy to koniec problemu miasta z hybrydami?

„W nawiązaniu do informacji sprzed kilkunastu dni stanowiącej o zawarciu ugody pomiędzy NFOŚIGW a MPK w Częstochowie i jej sądowemu zatwierdzeniu, należy doprecyzować zagadnienia będące jej przedmiotem” – tak swój komunikat rozpoczyna rzecznik prasowy MPK w Częstochowie Maciej Hasik. Jednak wbrew temu, co wydaje się częstochowskim urzędnikom – temat niesprawnych autobusów hybrydowych – nie jest wcale nie zakończony, a wręcz rozwojowy. 

W dalszej części komunikatu rzecznik Hasik informuje:

„Podpisany przez zarządy obu podmiotów dokument dotyczy otrzymania i zachowania efektu ekologicznego i rzeczowego w ramach projektu Gazela. Wedle wypracowanych i zaakceptowanych założeń, w tym celu zostaną podjęte następujące działania:
Do końca 2021 roku MPK w Częstochowie uzupełni swój tabor o 15 autobusów elektrycznych (w wyniku przetargu w tym przedmiocie został wyłoniony już producent i dostawca zamówienia).
Do końca 2023 roku MPK w Częstochowie we współpracy z firmami partnerskimi zmodyfikuje autobusy hybrydowe zakupione przed kilkoma laty w ramach programu Gazela w taki sposób, by mogły komfortowo i bezpiecznie wozić pasażerów. Działanie analogiczne do uruchomienia jednej z hybryd wiosną tego roku ma objąć łącznie przynajmniej 25 autobusów hybrydowych we flocie MPK.
W przypadku braku technicznych możliwości uruchomienia określonej liczby hybryd, za każdą sztukę, która nie zostanie przywrócona do ruchu, MPK ma obowiązek do końca 2034 roku zakupić inny autobus ekologiczny (byleby nie był napędzany silnikiem diesla czyli dopuszczalne są napędy np. CNG, elektryczny, wodorowy, hybrydowy itp.). Liczba zakupionych autobusów ma być adekwatna do liczby hybryd, których nie uda się dostatecznie zmodyfikować (powyżej obowiązkowej liczby 25 sztuk).
Dzięki w/w ugodzie i spełnieniu jej warunków, MPK w Częstochowie ostatecznie nie będzie zobowiązane do zwrotu całości ani części dotacji ze środków UE, które zostały przyznane w ramach programu Gazela.”

Do tematu powrócimy.

Udostępnij:

1 Komentarz

  • Asp

    A gdzie osoby odpowiedzialne za ten stan rzeczy ? Pewnie mają się dobrze

  • Asp

    A gdzie osoby odpowiedzialne za ten stan rzeczy ? Pewnie mają się dobrze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template
Materiały audio
Materiały wideo

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content