3 czerwca 2024 roku śląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczęła pilotaż jednego numeru telefonicznego dla wszystkich podatników z terenu województwa śląskiego.
Oznacza to, że dzwoniący nie połączą się z konkretnym urzędem skarbowym, jak do tej pory, tylko z obsługą infolinii. Pod numerem telefonu 22 / 460 59 96 klienci KAS uzyskają ogólną informację podatkową, spersonalizowane informacje (po potwierdzeniu tożsamości), jak również umówią wizytę w swojej skarbówce.
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”, który rozpoczął się 3 czerwca. Oprócz standardowych połączeń, klient będzie mógł wybrać połączenie z potwierdzeniem tożsamości poprzez telePIN i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
KAS przetestuje dwa typy połączeń – standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług. Ma on za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej. Dlatego śląska KAS przeprasza za wszelkie możliwe niedogodności, które mogą wystąpić podczas działania jednego numeru. Dziękuje także za wyrozumiałość i cierpliwość w trakcie testów.
Podstawowe informacje o infolinii: numer telefonu 22 / 460 59 96, a koszt połączenia jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Bez potwierdzenia tożsamości:
* Ogólna informacja podatkowo-celna,
* Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
* Indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna.
* Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
* Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie.
****
Obecnie większość spraw (zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym na stronie.
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) pod numerami:
* telefon 22 / 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
* telefon 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
* telefon +48 22 / 330 03 30 (z zagranicy).
red.