„Lepsza Częstochowa” to mobilna aplikacja, poprzez którą mieszkanki i mieszkańcy mogą zgłaszać usterki i problemy dotyczące przestrzeni publicznej. Wystarczy wybrać kategorię interwencji, zrobić zdjęcie, nacisnąć lokalizowanie i wysłać zgłoszenie.
Aplikacja jest dostępna w sklepach Google Play oraz Appstore. Korzystanie z aplikacji możliwe jest wyłącznie w trybie on-line, w związku z czym niezbędne jest posiadanie stałego dostępu do sieci Internet.
Aby dokonać zgłoszenia, trzeba wybrać daną kategorię, wykonać zdjęcie, zlokalizować i przesłać zgłoszenie. Trzeba pamiętać, że wymagające interwencji zjawiska powinny dotyczyć przestrzeni oraz mienia publicznego miasta Częstochowy, a nie prywatnych problemów i indywidualnych spraw. Zgłoszenia mogą być dokonywane w poniższych kategoriach (są przypisane do jednostki, która za nie odpowiada):
1) autobusy i tramwaje;
2) dewastacja mienia publicznego;
3) dzikie wysypiska;
4) koszenie,
5) zamiatanie, odśnieżanie; się
6) nieprawidłowe parkowanie pojazdów;
7) opieka nad zwierzętami;
8) organizacja ruchu drogowego;
9) stan dróg i infrastruktury drogowej;
10) utrzymanie czystości;
11) zakłócanie porządku publicznego.
Z aplikacji można korzystać anonimowo – nie trzeba zakładać konta wystarczy autentyczny i poprawny adres e-mail. Aplikacja poprosi jedynie o pozwolenia na dostęp:
– do systemu powiadomień push, aby można było otrzymywać ostrzeżenia kryzysowe,
– magazynu zdjęć, aby móc dodać zdjęcie do systemu zgłaszania problemów,
– odbiornika GPS, aby pobrać precyzyjną lokalizację i ją przypisać.
Przyjęte zgłoszenie zostanie przekazane do właściwej jednostki organizacyjnej odpowiadającej merytorycznie za dany temat. Kierownik jednostki jest zobowiązany do niezwłocznego rozpatrzenia złożonego zgłoszenia, przy czym nieprecyzyjne bądź niezgodne ze stanem faktycznym określenie lokalizacji, może utrudnić lub uniemożliwić podjęcie skutecznych działań. Interesant – po złożeniu zgłoszenia i przyjęciu go przez daną jednostkę – otrzyma w tym zakresie informację zwrotną.
W przypadku dokonania zgłoszenia w kategorii innej niż przedstawiony opis sprawy lub tematyce innej niż wymieniona w aplikacji, za kwalifikację zgłoszenia oraz przekazanie do właściwej jednostki będzie odpowiedzialny wyznaczony pracownik, do którego to zgłoszenie zostało przekazane.
red.