Monika Pyrek, Artur Siódmiak i Jerzy Dudek namawiają dzieci i dorosłych do tworzenia klubów sportowych Orange. By młodzież, zamiast grać w piłkę na telefonach komórkowych, pobiegała po boisku naprawdę, firma tworzy Kluby Sportowe Orange, które mają zachęcić do aktywności fizycznej i zapewnić wszechstronny rozwój zarówno motoryczny, jak i psychospołeczny.
Akcja ruszyła wczoraj, a zgłaszać się można do końca października. By założyć klub sportowy trzeba zebrać siedmiu członków, a w tym dwie osoby pełnoletnie. Orange zafunduje sprzęt sportowy szkolenia dla trenerów i profesjonalne programy treningowe i dietetyczne. Dodatkową motywacją dla młodych sportowców będą modne urządzenia monitorujące wysiłek i badające efekty treningu. Za pomocą tabletów będzie można porównywać wyniki zawodników z klubów w nawet oddalonych zakątkach Polski. Mamy nadzieję, że i w naszym regionie takie kluby powstaną i będą kuźnią młodych sportowych talentów
Według badań przeprowadzonych przez Orange 35% Polaków deklaruje, że ich dzieci interesują się sportem. Okazało się zarazem, że prawie w jednej czwartej (22%) powodem nieuczęszczania na zorganizowane zajęciach sportowe jest brak takiej możliwości w okolicy. Ponad połowa rodziców (53%), szczególnie w małych miejscowościach, chciałaby jednak, aby ich dzieci korzystały z tego typu zajęć. Wśród sposobów spędzania wolnego czasu przez dzieci najczęściej natomiast wskazywane jest oglądanie telewizji (63%) i spotkania ze znajomymi (60%).
Program stworzenia stu klubów sportowych koncentruje się głównie na pięciu dyscyplinach w zależności od zainteresowań uczestników oraz możliwości sezonowych – piłka ręczna, piłka siatkowa, koszykówka, piłka nożna, lekkoatletyka. Zostały one wybrane jako najpopularniejsze.
Inicjatywa ma zwrócić uwagę na konieczność inwestycji i promowania zróżnicowanych dziedzin sportu oraz zainspirować działające już ugrupowania sportowe, jak i społeczności lokalne do popularyzacji aktywności fizycznej wśród najmłodszych. Orange jako firma społecznie odpowiedzialna chce zaszczepić w lokalnych społecznościach przekonanie, że zaangażowanie w promocję inicjatyw sportowych może być korzystne nie tylko w kontekście rozwoju dyscyplin sportowych, lecz także w perspektywie kształcenia wśród najmłodszych umiejętności współdziałania, postawy otwartości, siły charakteru czy uczciwej rywalizacji, które w przyszłości pomogą im osiągnąć życiowy sukces.
Więcej na ten temat w pierwszy czwartek października w drukowanym wydaniu tygodnika „7 dni”.