Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Nowy prezydent odpowiada

5 grudnia odbyła się II tura wyborów samorządowych, w Częstochowie decydująca rozgrywka rozegrała się pomiędzy Izabelą Leszczyną z Platformy Obywatelskiej, a Krzysztofem Matyjaszczykiem z Sojusz Lewicy Demokratycznej.

Niestety w porównaniu z I turą – frekwencja 39,64 proc., częstochowianie niechętnie brali udział w głosowaniu. Do urn poszło 24,77 proc. uprawnionych do głosowania. Najwyższa frekwencja w obwodach otwartych wyniosła w Obwodowej Komisji numer 44, mieszczącej się w Zespole Szkół Technicznych przy al. Jana Pawła II 126/130,  było to 44,29 proc. Na ostatnim miejscu znalazła się Obwodowa Komisja numer 7, znajdująca się V LO im. A. Mickiewicza przy  ulicy Krakowska 29 – zagłosowało tutaj tylko 12,60 proc. uprawnionych.
Wybory wygrał kandydat SLD – Krzysztof Matyjaszczyk, z wynikiem 70,89 proc. głosów poparcia, czyli poparło go 33.696 częstochowian. Tylko 29,11 proc. (13.840 osób) mieszkańców naszego miasta oddało głos na Izabelę Leszczynę. Na 134 obwody do głosowania jedynie w trzech komisjach zwyciężyła kandydatka Platformy, między innymi w areszcie śledczym.
Matyjaszczyk ma głos
Nowowybrany prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk jeszcze nie ochłonął z wyborczej propagandy i zdaje się wciąż posługiwać sloganami, unikając konkretnych odpowiedzi. W dwa dni po wyborach zadaliśmy mu kilka prostych pytań.
– Czy – pana zdaniem – jest pan prezydentem wszystkich częstochowian?
– Jestem prezydentem Częstochowy – na tytuł prezydenta wszystkich częstochowian dopiero muszę zapracować. Na pewno dam z siebie wszystko.
– Jak ocenia pan przebieg kampanii wyborczej swoich kontrkandydatów?
– Wszystkim kontrkandydatom gratuluję udziału w kampanii wyborczej. Zaprezentowaliśmy bardzo różne postawy i mówiliśmy o różnych pomysłach na rozwój naszego miasta. Dzięki temu częstochowianie mieli szerokie spektrum wyboru.
– Co zadecydowało o pańskim sukcesie wyborczym?
– Częstochowianie chcieli zmiany, a ja jestem gwarantem prawdziwej zmiany. Nie jestem uwikłany w żadne zależności i układy, mogę rozwijać miasto w sposób nieskrępowany. To było główne przesłanie mojej kampanii, i to zadecydowało o zaufaniu wyborców. Poza tym byłem w stałym kontakcie z wyborcami za pośrednictwem spotkań osobistych np. podczas rozdawania ulotek czy też za pomocą Internetu.
– Kto będzie koalicjantem SLD?
– Rozmowy na ten temat ciągle trwają.
– Ilu będzie wiceprezydentów miasta i kto obejmie owe funkcje?
– Liczba moich zastępców i ich personalia będą znane po zakończeniu rozmów o koalicji.
– Jakie zmian personalne przeprowadzi pan w podległych miastu instytucjach (m.in. urząd miasta, MPK, ZGM i inne spółka miasta oraz w placówkach kulturalnych)?
– Takie, które poprawią funkcjonowanie tych instytucji tam, gdzie to jest potrzebne.
– Co się wydarzy w mieście w pierwszym roku pana kadencji?
– Ruszymy do przodu. Zmieni się sposób postrzegania miasta przez inwestorów, którzy wykażą chęć współpracy. Obudźmy energię w mieszkańcach, radnych i urzędnikach.
– Po sukcesie SLD w referendum, Częstochowa przez rok żyła w stagnacji, jak zamierza pan nadrobić stracony czas?
– Pracą, pracą i jeszcze raz ciężką pracą.
– Czy zna pan sytuację finansową miasta Częstochowy, jak ją pan ocenia i na czym ewentualnie polegała będzie jej poprawa?
– Najpierw trzeba będzie zacisnąć pasa, oszczędzając wszędzie tam, gdzie to możliwe. W dłuższej perspektywie to powinno przynieść poprawę. Przede wszystkim jednak będę ściągał do naszego miasta nowych pracodawców i pomagał już działającym u nas przedsiębiorcom. Budżet miasta powinien na tym zyskać dzięki podatkom od firm, które będą rozwijać się w Częstochowie. Sytuacja finansowa Częstochowy jest bardzo zła. Poprawić ją możemy na dwa sposoby i z obydwu powinniśmy skorzystać. Po pierwsze należy zadbać o zwiększenie przychodów m.in. poprzez ściągniecie inwestorów, którzy mieszkańcom dadzą prace, a budżetowi miasta większe wpływy. Drugi sposób to zaciskanie tam, gdzie jest to możliwe. Poza tym nasze inwestycje powinny być faktycznie inwestycjami, które się zwrócą i dadzą dodatkowe przychody a nie będą wydatkami, które będą generowały kolejne koszty.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content