Już wkrótce petenci z powiatu myszkowskiego będą mieli nieco łatwiejsze życie ze swoimi urzędami. Tworzony przez starostwo i gminy a współfinansowany ze środków unijnych projekt „e-Myszkovia” ma na celu rozwój elektronicznych usług publicznych oraz stworzenie nowoczesnych samorządów.
Dzięki systemowi informacyjnemu wiele spraw, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w urzędach, będzie można załatwić nie wychodząc z domu, a jedynie z pomocą komputera i Internetu. Pozwoli on także petentom tą drogą uzyskiwać niezbędne informacje oraz monitorować przebieg realizacji ich sprawy urzędowej.
System „e-Myszkovia” składa się z urządzeń teleinformatycznych spełniających standardy bezpieczeństwa, oprogramowania na nim zainstalowanego oraz zestawu do podpisu elektronicznego potrzebnego dla osób podpisujących decyzje w urzędzie.
W sumie zakupionych zostało 218 zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem, 12 wydajnych skanerów, 12 serwerów oraz szereg innych elementów infrastruktury sieciowej. Zamontowany został ponadto sprzęt i oprogramowanie zgodnie ze światowymi standardami, stabilny i kompatybilny z innymi rozwijającymi się obecnie technologiami, co ma zagwarantować wysoką jakość i trwałość urządzeń. Na jakim zatem etapie znajdują się prace i kiedy projekt nabierze realnego kształtu? – Projekt rzeczowo został zakończony w sierpniu. Obecnie następują jeszcze rozliczenia finansowe, a także prace wdrożeniowe, czyli szkolenia pracowników i testowanie systemu. Przewidujemy, że już za ok. miesiąc mieszkańcy będą mogli w pełni korzystać z nowych rozwiązań – informuje Adam Zaczkowski, inspektor Wydziału Rozwoju, Inwestycji i Zamówień Publicznych myszkowskiego starostwa.
Całkowity koszt ”e-Myszkovii” wyniósł 3,08 mln zł, z czego 2,02 mln zł pokryły środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego – Program Rozwoju Subregionu Północnego.
Red.