Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Matyjaszczyk rozdaje pieniądze

Władze miasta Częstochowy pozwoliły powiesić plakaty wyborcze wszystkim ugrupowaniom, które o to wystąpiły. W kasie Częstochowy powinno się więc znajdować kilkaset tysięcy złotych więcej, a jest tylko 15.677,98 zł.
 

Wielu częstochowian odetchnęło z ulgą – koniec szaleństwa kampanii przedwyborczej. Dla równie sporej grupy, wybory do parlamentu nie mają najmniejszego wpływu na ich życie. Politycy przyszli, potańcowali przed elektoratem niczym panny na wydaniu, po czym sobie poszli. I dobrze…

Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego na cele reklamowe za 1 m kw w zależności od kategorii drogi wynoszą:
* dla drogi krajowej = 1,80 zł
* dla drogi wojewódzkiej = 1,50 zł
* dla drogi powiatowej = 1,00 zł
* dla drogi gminnej = 0,60 zł

Czy ktoś tu umie liczyć?
Piękne miny, gładkie słówka nie zrekompensują czystej ekonomii – miasto powinno zarobić na wyborach! O tym, że nie zarobiło wiemy, i wiemy nawet kto jest za to odpowiedzialny. Sztandarowym przykładem jest pobieranie zbyt niskich opłat od komitetów wyborczych za korzystanie z przestrzeni publicznej – wieszanie w pasie drogowym plakatów wyborczych.
1. Głównym, niekwestionowanym winowajcą jest prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. Nie dopilnował własnych służb, a one z kolei nie pilnowały interesów miasta, w    tym bardzo poważnych pieniędzy z wiszących na latarniach plakatów wyborczych.
2. Współodpowiedzialny jest Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie, który przyjął od komitetów wyborczych wnioski o powieszenie plakatów, ale nie kontrolował ich w kwestii nadużyć.
3. Policja zgodnie z art. 90 ust. 6 ustawy Ordynacja Wyborcza „(…) jest zobowiązana usuwać na koszt komitetu wyborczego plakaty, których sposób umieszczenia może zagrażać życiu i zdrowiu fizycznemu ludzi lub mienia, bądź w ruchu drogowym.” Policja twierdzi, iż nie otrzymała żadnego zgłoszenia ze strony MZDiT, więc nie miała obowiązku interwencji.
4. W podobnym świetle art. 90 ust. 6 ustawy Ordynacja Wyborcza stawia Straż Miejską w Częstochowie. Funkcjonariusze przyznają, że interweniowali kilkanaście razy, ale nie w kwestii kradzieży przestrzeni miasta przez niektóre komitety wyborcze, lecz dewastacji plakatów.
5. Całkowitą bezkarność wykazały niektóre komitety wyborcze. Występowały, a i owszem, do MZDiT o zajęcie przestrzeni publicznej plakatami wyborczymi, by potem celowo i z premedytacją okradać własne miasta i mieszkańców.
Działania, wskazanych pięciu grup skutkowały stratami dla miasta na poziomie co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Winni powinni pokryć z własnej kieszeni deficyt miasta.
Czekamy na sygnały od czytelników o personalne wskazanie winnych marnotrawstwa publicznych – naszych pieniędzy.
Jak wytłumaczyć brak kasy w kasie miasta…?

Mariusz Sikora dyrektor MZDiT w Częstochowie
– Nie zdążyłem wprowadzić zmian, bo jestem od niedawna, ale pracujemy nad tym i z pewnością wejdą one w życie. Sprawę plakatów i oczywiście pieniędzy będę musiał wyjaśnić z moimi wydziałami.
Cezary Marek Graj – KW Uni Prezydentów – Obywatele Do Senatu
– Moich plakatów było znacznie mniej. Drukarnia nie zdążyła wydrukować pełnego zlecenia. Efektem tej niefortunnej sytuacji było zdecydowanie mniej plakatów na terenie miasta Częstochowy
Grażyna Matyszczak – Sztab Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości
– Decyzję wydał Miejski Zarząd Dróg i jest to w ich kompetencjach. Do nich należało również sprawdzanie czy liczba plakatów się zgadza. Oficjalnego pisma o większej liczbie plakatów nie otrzymaliśmy. Zresztą plakatowaliśmy się bardzo późno.
Jacek Krawczyk – Sztab Wyborczy Platformy Obywatelskiej
– Powiesiliśmy tyle plakatów, bo część była niszczona i zrywana. Proszę zwrócić uwagę, że sprawa dotyczy wszystkich komitetów wyborczych. Prawdą jest, że nie popieram takich akcji plakatowych. Nie chciałabym się jednak wypowiadać, ja nie jestem od oceny
Grzegorz Boski – Sztab Wyborczy Polskiego Stronnictwa Ludowego
– Nie jeździłem i nie sprawdzałem. Poza tym nie wszystkie słupy oświetleniowe są MZDiT. Część należy do Enionu. Każdy prowadził swoją kampanię jak umiał i chciał. Co do ilości plakatów nie będę się z panią spierał. Ja się tym nie zajmowałem.
Stefan Nowak – Sztab Wyborczy Sojuszu Lewicy Demokratycznej
– Nie będę tego komentował. Nie sądzę byśmy przekroczyli wymaganej liczby plakatów. Poza tym nie mogę teraz rozmawiać
Dariusz Kaczmarczyk – Sztab Wyborczy Ruchu Palikota
– Z całą pewnością nie przekroczyliśmy założonej liczby plakatów. Już na etapie projektów braliśmy pod uwagę ilość wykupionego przez nas miejsca. Nieco więcej plakatów było w samym centrum miasta, na obrzeżach mniej. Dla przykładu stojących koziołków z plakatami na terenie całej Częstochowy mieliśmy 40. Przede wszystkim robiliśmy inne akcje, gdyż wyszliśmy z założenia, że są skuteczniejsze
Krystian Zawisza – KWW Kandydat Częstochowy Marek Drygas
– Mieliśmy dwa razy więcej powierzchni wykupionej niż SLD. Poza tym wieszaliśmy, a one znikały. Staraliśmy się uzupełniać nasze plakaty na bieżąco.

MZDiT – Komitety wykupiły przestrzeń reklamową:
KW Platforma Obywatelska RP – 75 m kw. – 2.242,50 zł
KWW Kandydat Częstochowy Marek Drygas – 100 m kw. – 3.244,80 zł (niezapłacone)
KW Sojusz Lewicy Demokratycznej – 50 m kw. – 1.674 zł (niezapłacone)
KWW Konrada Głębockiego – 22 m kw. – 804,40 zł
KW Unii Prezydentów – Obywatele do Senatu Cezarego Marka Graja – 191,7 m kw. – 2.378,88 zł
KW Prawo i Sprawiedliwość – 60 m kw. – 1.311 zł
KW Ruch Palikota – 120 m kw. – 2.030 zł
KW Polskie Stronnictwo Ludowe – 62 m kw. – 776 zł
KW Nowa Prawica – Janusza Korwin-Mikke – 56 m kw. – 1.156,40 zł
KW Polska Jest Najważniejsza – 10 m kw. – 60 zł
(Wszystkie komitety oprócz dwóch wyszczególnianych dokonały wpłaty – informacje z MZDiT).
ŁĄCZNIE NA WYBORACH CZĘSTOCHOWA ZAROBIŁA JEDYNIE 15.677,98 ZŁ

Prezydent Matyjaszczyk nieustannie narzeka na brak pieniędzy w kasie miasta. Z drugiej strony powinien był je ściągną z komitetów wyborczych, czego nie zrobił. Ale trudno się dziwić  lewicowemu prezydentowi – w końcu w tej kampanii chodziło o przepchnięcie radnego Balta na posła. Logika nakazuje, aby teraz obaj panowie oraz inne nieuczciwe komitety, uzupełnili straty w miejskiej kasie – tym razem z własnej kieszeni.

Od redakcji
W razie jakichkolwiek wątpliwości komitetów wyborczych lub urzędów, Redakcja Tygodnika 7 dni dysponuje pełną dokumentacją również fotograficzną potwierdzającą powieszenie przez niektóre komitety i konkretnych kandydatów większej liczby plakatów niż zostało to uzgodnione z MZDiT.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template
Materiały audio
Materiały wideo

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content