Przejdź do treści

Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

List Czytelnika: Czy szefostwo MPK ma kierowców za idiotów?

„Jest sprawa, którą myślę moglibyście Państwo, w Tygodniku poruszyć. Chodzi o zarobki w MPK i nie mam na myśli zarobków prezesa i jego licznej świty partyjnej, a o zarobki kierowców i motorniczych, bez których ta firma nie będzie istniała (mam na myśli, że bez partyjnych jakoś da radę).

Jest problem. Te zarobki są tak nieznośnie niskie – w połączeniu z drożyzną, a z drugiej strony wykonywaną pracą, jej trybem w formule „świątek piątek”, wysokością mandatów za byle co oraz tym, że za rozkłady jazdy oraz za organizację pracy odpowiadają ludzie z Miejskiego Zarządu Dróg, urzędu miasta Częstochowy i Biura Inżyniera Ruchu (MZD/UM/BIR), nie mający pojęcia o swojej pracy i odpowiedzialności. Szefostwo tej firmy uporczywie stoi na stanowisku, że wszystko jest w porządku. Ewentualnie, że jest trudna sytuacja ekonomiczna (pracownicy tej firmy, którzy np. muszą kupić węgiel na zimę też mają trudną sytuację ekonomiczną – gdyby ktoś nie zauważył) – „i tak w ogóle to się nic nie da i czego wy chcecie”. Z firmy odeszło już wielu doświadczonych kierowców i nie ma ich kim zastąpić. 
Czego więc tam w dyrekcji nie rozumieją? Sytuacja kadrowa w firmie i atmosfera są raczej złe. 
Może Wy, redakcja zapytacie, kiedy pan prezes zamierza przyznać podwyżki załodze oraz ilu brakuje kierowców? Czy płacą za nadgodziny oraz pracę z dnia wolnego do codziennej obsługi linii?
Poruszenie wywołała akcja jednego ze związków zawodowych, stojących w opozycji do obecnego zarządu, który domagał się wzrostu płac. Jeżeli chodzi o podwyżki to nie ma i nie powinno być podziałów związkowych. 

Nie mogę się niestety podpisać nazwiskiem i imieniem. Nie wynika to z braku szacunku czy czegoś takiego, ale strzeżonego Pan Bóg strzeże. Sytuacja i atmosfera w firmie jest zła, a szefostwo ma kierowców za idiotów także…
Przecież żadne inne media częstochowskie czy partyjne w Częstochowie tego tematu nie poruszą, to może Tygodnik 7 dni chciałby się zająć sprawą patologicznych – moim zdaniem – zarobków w MPK. Czas by ktoś zweryfikował, czy to co pisze władza to bajki czy stan faktyczny. A wiele na ten temat powiedzą sami zainteresowani: pracownicy/ kierowcy MPK w Częstochowie.
Pracownik MPK”.

Udostępnij:

26 komentarzy

  • Czytelnik

    Jest napisane w Liście do Tymoteusza:

    Nie zawiążesz pyska wołowi młócącemu5 oraz: Godzien jest robotnik zapłaty swojej5

    Wygląda na to że powyższe nie dotyczy kierowców w MPK.

  • Czytelnik

    Jest napisane w Liście do Tymoteusza:

    Nie zawiążesz pyska wołowi młócącemu5 oraz: Godzien jest robotnik zapłaty swojej5

    Wygląda na to że powyższe nie dotyczy kierowców w MPK.

  • Obserwator cudzych portfeli

    Ma Pan racje . Ja mam pomysł taki prezes , dyrektor ,kierownik ich zarobki najpierw ujawnic a nastepnie obniżyć. Jestem przekonany ze tam wlasnie są pieniadze dla kierowców.
    Ludzie obudzcie sie . Taki prezes czy dyrektor nie powinien zarabiac 10 razy wiecej niz kierowca . Ludzie jego praca nie jest tak ciezka ja ludzi nizszego szczebla . Ci co zarabiaja najmniej robia robote za tych cwaniaków. Pozdrawiam .

  • Obserwator cudzych portfeli

    Ma Pan racje . Ja mam pomysł taki prezes , dyrektor ,kierownik ich zarobki najpierw ujawnic a nastepnie obniżyć. Jestem przekonany ze tam wlasnie są pieniadze dla kierowców.
    Ludzie obudzcie sie . Taki prezes czy dyrektor nie powinien zarabiac 10 razy wiecej niz kierowca . Ludzie jego praca nie jest tak ciezka ja ludzi nizszego szczebla . Ci co zarabiaja najmniej robia robote za tych cwaniaków. Pozdrawiam .

  • rachmi@wp.pl

    Nic dziwnego że czytelnik nie odważył się podpisać. Lewizna zwana żartobliwie lewicą która rządzi miastem, pełna frazesów o praworządności, lokalnie stosuje metody z głębokiego PRLu. Zastraszani już byli pracownicy opisujący sytuację w MPK, łącznie ze zwolnieniami lub próbami takich zwolnień. Obecnie zastraszana jest przewodnicząca związku zawodowego Kadra, która jako jedyna w odróżnieniu od pozostałych związków , upomina się o polepszenie sytuacji zwykłych pracowników , a nie tylko przyjaciół partyjnych i rodzinnych. Postawić można pytanie jak to się stało że po kilku latach rządów lewizny w Częstochowie , z dochodowej firmy zrobiono bankruta i winnego nie widać. Słuchy chodzą że obecny prezes MPK został nadany przez Matyjaszczyka chociaż miał już zarzuty o niegospodarność z poprzedniego MZDiT. Może to jest powodem obecnych ,,sukcesów,, finansowych spółki. Stworzono też olbrzymią ilość sztucznych stanowisk biurowych dla kolesi, Podwyżki w firmie są tyko nie wszędzie i nie dla wszystkich ale dla swoich. Nie ma ich natomiast dla wspomnianych tutaj kierowców, których zamiast tak jak inne grupy tworzących realny dochód firmy nagradzać, dokłada się więcej obowiązków i odpowiedzialnośći. Już teraz są zmuszani do jazdy po 11 godzin dziennie w tym upale , a podobno są już próby narzucenia ponad 13 godzin pracy dziennie. Gdzie jest inspekcja pracy? Później dziwić się że ludzie słabną a autobusy lądują w rowie. Przecież to nie jest weekendowa lajtowa jazda dla przyjemnośći tylko praca wymagająca szczególnej koncentracji w mieście korkach, sprzedaży biletów, w większośći napięcia i stresu za którą nie idą adekwatne korzyści. Wielu młodych kierowców zamieniło pracę na inną. Wstają o normalnych porach ,soboty niedziele wolne nikt nie każe płacić za rysę na karoserii autobusu ani mandatów z lichej pensji, do tego zarobki lepsze niz w MPK. Ostatnie śmieszne podwyżki chyba coś około 100 złotych też nie były spowodowane dobrą wolą zarządu lecz wzrostem najniższej krajowej na którą ta zarabiająca ,,kokosy elita,, się załapała. I jeszcze jeden wątek dwóch innych przewodniczących innych związków w MPK zasiadających jednocześnie w Zarządzie nabrało w tej sprawie wody w usta. Nie mogą sie zdecydować czy reprezentować interesy załogi czy Prezesa ? Może wspólne wyjazdy na narty z panem prezesem czy inne benefity są tutaj przeszkodą.
    Również czytelnik pozdrawiam.

  • rachmi@wp.pl

    Nic dziwnego że czytelnik nie odważył się podpisać. Lewizna zwana żartobliwie lewicą która rządzi miastem, pełna frazesów o praworządności, lokalnie stosuje metody z głębokiego PRLu. Zastraszani już byli pracownicy opisujący sytuację w MPK, łącznie ze zwolnieniami lub próbami takich zwolnień. Obecnie zastraszana jest przewodnicząca związku zawodowego Kadra, która jako jedyna w odróżnieniu od pozostałych związków , upomina się o polepszenie sytuacji zwykłych pracowników , a nie tylko przyjaciół partyjnych i rodzinnych. Postawić można pytanie jak to się stało że po kilku latach rządów lewizny w Częstochowie , z dochodowej firmy zrobiono bankruta i winnego nie widać. Słuchy chodzą że obecny prezes MPK został nadany przez Matyjaszczyka chociaż miał już zarzuty o niegospodarność z poprzedniego MZDiT. Może to jest powodem obecnych ,,sukcesów,, finansowych spółki. Stworzono też olbrzymią ilość sztucznych stanowisk biurowych dla kolesi, Podwyżki w firmie są tyko nie wszędzie i nie dla wszystkich ale dla swoich. Nie ma ich natomiast dla wspomnianych tutaj kierowców, których zamiast tak jak inne grupy tworzących realny dochód firmy nagradzać, dokłada się więcej obowiązków i odpowiedzialnośći. Już teraz są zmuszani do jazdy po 11 godzin dziennie w tym upale , a podobno są już próby narzucenia ponad 13 godzin pracy dziennie. Gdzie jest inspekcja pracy? Później dziwić się że ludzie słabną a autobusy lądują w rowie. Przecież to nie jest weekendowa lajtowa jazda dla przyjemnośći tylko praca wymagająca szczególnej koncentracji w mieście korkach, sprzedaży biletów, w większośći napięcia i stresu za którą nie idą adekwatne korzyści. Wielu młodych kierowców zamieniło pracę na inną. Wstają o normalnych porach ,soboty niedziele wolne nikt nie każe płacić za rysę na karoserii autobusu ani mandatów z lichej pensji, do tego zarobki lepsze niz w MPK. Ostatnie śmieszne podwyżki chyba coś około 100 złotych też nie były spowodowane dobrą wolą zarządu lecz wzrostem najniższej krajowej na którą ta zarabiająca ,,kokosy elita,, się załapała. I jeszcze jeden wątek dwóch innych przewodniczących innych związków w MPK zasiadających jednocześnie w Zarządzie nabrało w tej sprawie wody w usta. Nie mogą sie zdecydować czy reprezentować interesy załogi czy Prezesa ? Może wspólne wyjazdy na narty z panem prezesem czy inne benefity są tutaj przeszkodą.
    Również czytelnik pozdrawiam.

  • Konrado

    Pytanie do redakcji gdzie można dowiedziec sie jakie sa zarobki w MPK ?

  • Konrado

    Pytanie do redakcji gdzie można dowiedziec sie jakie sa zarobki w MPK ?

  • Anonim

    Konrad, wystarczy, że złożysz wniosek o udostępnienie informacji publicznej w MPK w przedmiocie podania np. średnich wynagrodzeń zasadniczych na poszczególnych stanowiskach w spółce. MPK jako spółka komunalna podlega pod ustawę o dostępie do informacji publicznej, a wynagrodzenia są też informacją publiczną.

  • Anonim

    Konrad, wystarczy, że złożysz wniosek o udostępnienie informacji publicznej w MPK w przedmiocie podania np. średnich wynagrodzeń zasadniczych na poszczególnych stanowiskach w spółce. MPK jako spółka komunalna podlega pod ustawę o dostępie do informacji publicznej, a wynagrodzenia są też informacją publiczną.

  • Do Konrado

    Kierowcy z wieloletnim stażem, zatrudnieni w XX wieku i w wieku przedemerytalnym mają za każdy rok +1 procent więcej czyli nawet kilkadziesiąt procent więcej do podstawy pensji. Oni z grubsza nie narzekają, niezbyt chętnie chcą pokazywac paski płacowe i można się domyślać tylko dlaczego. Świeżaki wydający jak wspomniał ktoś wyżej po kilka tysięcy na prawo jazdy łapiąc mandat za kolizję bez osób poszkodowanych za 1200 czy 1300 zł muszą na ten mandat poświęcić mniej więcej pół wypłaty. Podawanie średnich zarobków nic tutaj nie da bo statystycznie średnio pan i jego pies mają po 3 nogi. Jeżeli taka wiedza cię urządza to osoby podejmujące pracę w tej firmie i szybko z jej rezygnujące mogą na początku zarobić 3000 zł, może trochę mniej. Inwestycja w prawo jazdy na autobus i praca za takie pieniądze jak to obecnie kosztuje w tym mieście jest tak opłacalna i gwarantująca zwrot tej inwestycji rzekomo w siebie jak wejście w jakąś piramidę finansową. Niech nikogo z czytelników więc nie dziwi to że kierowcy odchodzą z pracy a o kolejnych desperatów mających do zapłaty po 800 czy 900 zł czynszu w ZGM TBS albo tyle samo jakiegoś kredytu coraz trudnej.

  • Do Konrado

    Kierowcy z wieloletnim stażem, zatrudnieni w XX wieku i w wieku przedemerytalnym mają za każdy rok +1 procent więcej czyli nawet kilkadziesiąt procent więcej do podstawy pensji. Oni z grubsza nie narzekają, niezbyt chętnie chcą pokazywac paski płacowe i można się domyślać tylko dlaczego. Świeżaki wydający jak wspomniał ktoś wyżej po kilka tysięcy na prawo jazdy łapiąc mandat za kolizję bez osób poszkodowanych za 1200 czy 1300 zł muszą na ten mandat poświęcić mniej więcej pół wypłaty. Podawanie średnich zarobków nic tutaj nie da bo statystycznie średnio pan i jego pies mają po 3 nogi. Jeżeli taka wiedza cię urządza to osoby podejmujące pracę w tej firmie i szybko z jej rezygnujące mogą na początku zarobić 3000 zł, może trochę mniej. Inwestycja w prawo jazdy na autobus i praca za takie pieniądze jak to obecnie kosztuje w tym mieście jest tak opłacalna i gwarantująca zwrot tej inwestycji rzekomo w siebie jak wejście w jakąś piramidę finansową. Niech nikogo z czytelników więc nie dziwi to że kierowcy odchodzą z pracy a o kolejnych desperatów mających do zapłaty po 800 czy 900 zł czynszu w ZGM TBS albo tyle samo jakiegoś kredytu coraz trudnej.

  • Konrado

    Szczerze to ja bym wolał dowiedzieć sie jakie zarobki maja prezesi , dyrektorzy ,kierownicy MPK i wtedy zestawic to z zarobkami kierowców.
    Ciekawe ile lat bedę czekał na odpowiedz z MPK ?

  • Konrado

    Szczerze to ja bym wolał dowiedzieć sie jakie zarobki maja prezesi , dyrektorzy ,kierownicy MPK i wtedy zestawic to z zarobkami kierowców.
    Ciekawe ile lat bedę czekał na odpowiedz z MPK ?

  • speedbus@mailplus.pl

    Każdy medal ma dwie strony. W jednej z odpowiedzi czytamy ze w zgmtbs muszą płacić 900 zł czynszu. Zgadzam się ale inni tez płaca dodatkowo muszą kupić dzieciom bilet miesięczny i sami również takowy bilet muszą kupować. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowcy mieli realny wpływ na zmiany. Dlaczego do rady nadzorczej zostali wybrani ci sami ludzie co teraz robią wszystko co prezes powie. Robią wszystko by tylko im było dobrze. Szanowni kierowcy MPK. Popieramy was mimo wszystko. Walczcie o swoją firmę o pieniądze wszelkimi dostępnymi zgodnie z prawem metodami. Zawsze macie prawo żądania usunięcia zarządu, jeżeli waszym zdaniem działa na szkodę spółki, możecie również żądać odwołania rady nadzorczej. Możecie żądać zaprzestania mobbingu jaki serwuje prezes S. Jeżeli sami nie staniecie w obronie firmy, nie zdziwcie się ze niedługo firmy może nie być.

  • speedbus@mailplus.pl

    Każdy medal ma dwie strony. W jednej z odpowiedzi czytamy ze w zgmtbs muszą płacić 900 zł czynszu. Zgadzam się ale inni tez płaca dodatkowo muszą kupić dzieciom bilet miesięczny i sami również takowy bilet muszą kupować. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowcy mieli realny wpływ na zmiany. Dlaczego do rady nadzorczej zostali wybrani ci sami ludzie co teraz robią wszystko co prezes powie. Robią wszystko by tylko im było dobrze. Szanowni kierowcy MPK. Popieramy was mimo wszystko. Walczcie o swoją firmę o pieniądze wszelkimi dostępnymi zgodnie z prawem metodami. Zawsze macie prawo żądania usunięcia zarządu, jeżeli waszym zdaniem działa na szkodę spółki, możecie również żądać odwołania rady nadzorczej. Możecie żądać zaprzestania mobbingu jaki serwuje prezes S. Jeżeli sami nie staniecie w obronie firmy, nie zdziwcie się ze niedługo firmy może nie być.

  • Anonim

    Konrad, spółka zgodnie z ustawą do dostępie do informacji publicznej ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

  • Anonim

    Konrad, spółka zgodnie z ustawą do dostępie do informacji publicznej ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

  • Do speedbus i Konrad

    Gwarantuję Ci, że nawet jeżeli odpowiedzą w te 14 dni to tak zamieszają statystyką, że nie podadzą konkretnej danych. Będzie zgodnie z prawdą oczywiście, że średnio pewnie ze 4500 zł. Czyli świeżak i ktoś z 40 letnim stażem na półtorej roku przed emeryturą dzielone na dwa. Pan i jego pies mają statystycznie po trzy nogi. To trzeba kierowców może popytać tylko trzeba by znaleźć takiego co pracuje np. 5 lat żeby poznać konkretne liczby i kwoty. Inaczej się nie uda.

  • Do speedbus i Konrad

    Gwarantuję Ci, że nawet jeżeli odpowiedzą w te 14 dni to tak zamieszają statystyką, że nie podadzą konkretnej danych. Będzie zgodnie z prawdą oczywiście, że średnio pewnie ze 4500 zł. Czyli świeżak i ktoś z 40 letnim stażem na półtorej roku przed emeryturą dzielone na dwa. Pan i jego pies mają statystycznie po trzy nogi. To trzeba kierowców może popytać tylko trzeba by znaleźć takiego co pracuje np. 5 lat żeby poznać konkretne liczby i kwoty. Inaczej się nie uda.

  • Waclaw@wp.eu

    A mało kto zada sobie (i innym) pytanie, czy zarząd MPK odprowadza składki na ZUS…

  • Waclaw@wp.eu

    A mało kto zada sobie (i innym) pytanie, czy zarząd MPK odprowadza składki na ZUS…

  • jakoś tak

    To czy odprowadza składki każdy pracownik może sprawdzić na stronie ZUS.

  • jakoś tak

    To czy odprowadza składki każdy pracownik może sprawdzić na stronie ZUS.

  • Anonim

    Składki na ZUS mogą sprawdzić sami kierowcy logując się na portal ZUSu PUE.

  • Anonim

    Składki na ZUS mogą sprawdzić sami kierowcy logując się na portal ZUSu PUE.

  • Prawnik

    Zawnuoskujcie o skan listy płac osób pełniących funkcje publiczne w spółce 🙂

  • Prawnik

    Zawnuoskujcie o skan listy płac osób pełniących funkcje publiczne w spółce 🙂

  • Marek@wp.pl

    (…) A odnoście­zarobków prezesów. Każdy z nich poza MPK­czerpie inne dochody. Ale ich zarobki w­MPK każdy może sobie obliczyć na­podstawie oświadczeń majątkowych. I­wychodzi, że prezes zarabia ponad 20­tysięcy, wiceprezesi ponad 15 tysięcy.­Dyrektorzy (w zależności, z jakiej­partii) do 15 tysięcy. Zwykła­księgowa…2700. Kierowca po dwóch­latach pracy… 3100 zł. Tak samo­motorniczy. I to są wszystko zarobki “na­rękę”. Śmieszne jest to, że gdy były­marne podwyżki o 100 złotych, to dostał­je każdy; i ten który ma 2500 zł i ten­który ma 11 tysięcy zł. A tona węgla­kosztuje 1800 złotych.

  • Marek@wp.pl

    (…) A odnoście­zarobków prezesów. Każdy z nich poza MPK­czerpie inne dochody. Ale ich zarobki w­MPK każdy może sobie obliczyć na­podstawie oświadczeń majątkowych. I­wychodzi, że prezes zarabia ponad 20­tysięcy, wiceprezesi ponad 15 tysięcy.­Dyrektorzy (w zależności, z jakiej­partii) do 15 tysięcy. Zwykła­księgowa…2700. Kierowca po dwóch­latach pracy… 3100 zł. Tak samo­motorniczy. I to są wszystko zarobki “na­rękę”. Śmieszne jest to, że gdy były­marne podwyżki o 100 złotych, to dostał­je każdy; i ten który ma 2500 zł i ten­który ma 11 tysięcy zł. A tona węgla­kosztuje 1800 złotych.

  • Redakcja 7 dni

    Od redakcji:
    Drodzy Czytelnicy! Bardzo prosimy o niepodawanie w treści komentarzy imion i nazwisk osób trzecich, bowiem nie będziemy mogli ich opublikować. Komentarze zawierające dane osobowe osób trzecich, a także wulgaryzmy, zwroty obraźliwe etc. będą przez redakcję moderowane. Liczymy na zrozumienie czytelników i zachęcamy do komentowania naszych materiałów.

  • Redakcja 7 dni

    Od redakcji:
    Drodzy Czytelnicy! Bardzo prosimy o niepodawanie w treści komentarzy imion i nazwisk osób trzecich, bowiem nie będziemy mogli ich opublikować. Komentarze zawierające dane osobowe osób trzecich, a także wulgaryzmy, zwroty obraźliwe etc. będą przez redakcję moderowane. Liczymy na zrozumienie czytelników i zachęcamy do komentowania naszych materiałów.

  • Anonim

    Dziś MPK poinformowało o planowanej podwyżce cen biletów od września. To wielki błąd, ponieważ podwyżka nie spowoduje powrotu pasażerów. Wręcz przeciwnie! MPK powinno iść w efekt skali – popatrzcie co się dzieje w Niemczech…..bilet za 9 euro spowodował przyrost pasażerów o 1000%!!!! Jak MPK chce zwiększyć przychody zniechęcająco pasażerów? Pasażer zostanie przy samochodzie osobowym. Na materiałach informacyjnych manipulują danymi cen zakupu energii. Dlaczego nie podano kosztów paliw z 2019 roku, tylko pokazano niskie ceny paliw z okresu pandemii?

  • Anonim

    Dziś MPK poinformowało o planowanej podwyżce cen biletów od września. To wielki błąd, ponieważ podwyżka nie spowoduje powrotu pasażerów. Wręcz przeciwnie! MPK powinno iść w efekt skali – popatrzcie co się dzieje w Niemczech…..bilet za 9 euro spowodował przyrost pasażerów o 1000%!!!! Jak MPK chce zwiększyć przychody zniechęcająco pasażerów? Pasażer zostanie przy samochodzie osobowym. Na materiałach informacyjnych manipulują danymi cen zakupu energii. Dlaczego nie podano kosztów paliw z 2019 roku, tylko pokazano niskie ceny paliw z okresu pandemii?

  • Do Redakcji

    Redakcja ma zasadniczo rację, że nie powinno się podawać nazwisk. Jeśli ktoś je próbuje podawać to znaczy że musi być dobrze zorientowany. Być może nawet pracuje w MPK czyli pewnie jest kierowcą autobusu, w których rośnie wzburzenie w związku z personalnymi rozgrywkami w tej firmie. Niemniej jednak warto by było aby pasażerowie się dowiedzieli za co, ile i komu płaci MPK, bo to są zbędne koszty bo jakie można by przeznaczyć na coś innego. W jaki sposób więc to można nagłośnić bez podawania nazwisk, kwot? Pytam tylko tak z ciekawości, kulturalnie oczywiście.

  • Do Redakcji

    Redakcja ma zasadniczo rację, że nie powinno się podawać nazwisk. Jeśli ktoś je próbuje podawać to znaczy że musi być dobrze zorientowany. Być może nawet pracuje w MPK czyli pewnie jest kierowcą autobusu, w których rośnie wzburzenie w związku z personalnymi rozgrywkami w tej firmie. Niemniej jednak warto by było aby pasażerowie się dowiedzieli za co, ile i komu płaci MPK, bo to są zbędne koszty bo jakie można by przeznaczyć na coś innego. W jaki sposób więc to można nagłośnić bez podawania nazwisk, kwot? Pytam tylko tak z ciekawości, kulturalnie oczywiście.

  • Anonim

    Najlepiej w formie pogotowia strajkowego, niech związki zawodowe poinformują opinię publiczną o sytuacji zatrudnieniowej w firmie.

  • Anonim

    Najlepiej w formie pogotowia strajkowego, niech związki zawodowe poinformują opinię publiczną o sytuacji zatrudnieniowej w firmie.

  • Szofer

    W innymn lokalnym medium przeczytałem:

    “Tymczasem w MPK atmosfera robi się gorąca, bo pracownicy coraz mocniej domagają się podwyżek. Rzecznik MPK przyznaje, że “prowadzone są rozmowy z przedstawicielami zainteresowanych związków zawodowych w temacie podwyższenia płac”. Ale dodaje: – Warto podkreślić, że w styczniu tego roku wszystkim pracownikom zwiększono uposażenie o 200 zł – mówi Maciej Hasik.”

    Powiedzieć, że to bezczelność to jak nic nie powiedzieć.

  • Szofer

    W innymn lokalnym medium przeczytałem:

    “Tymczasem w MPK atmosfera robi się gorąca, bo pracownicy coraz mocniej domagają się podwyżek. Rzecznik MPK przyznaje, że “prowadzone są rozmowy z przedstawicielami zainteresowanych związków zawodowych w temacie podwyższenia płac”. Ale dodaje: – Warto podkreślić, że w styczniu tego roku wszystkim pracownikom zwiększono uposażenie o 200 zł – mówi Maciej Hasik.”

    Powiedzieć, że to bezczelność to jak nic nie powiedzieć.

  • Anonim

    Zapytajcie spółkę o wysokość wypłacanych ekwiwalentów urlopowych za niewykorzystany urlop przez pracowników. W ostatniej dekadzie podobno coś zdarzało się że niektórzy byli tak zapracowani, że biedaczyska nie mogły iść na urlop. Jeśli to prawda, to efekt? Łatwo policzyć 😉

  • Anonim

    Zapytajcie spółkę o wysokość wypłacanych ekwiwalentów urlopowych za niewykorzystany urlop przez pracowników. W ostatniej dekadzie podobno coś zdarzało się że niektórzy byli tak zapracowani, że biedaczyska nie mogły iść na urlop. Jeśli to prawda, to efekt? Łatwo policzyć 😉

  • Detektyw

    Ile osób powiązanych z SLD pracuje w MPK?

  • Detektyw

    Ile osób powiązanych z SLD pracuje w MPK?

  • Do detektyw

    Redakcja prosiła o nie podawanie nazwisk. Jeden radny na pewno. Można poszukać który. Resztę też da się znaleźć jeżeli nie są ukryci, choć część pewnie jest.

  • Do detektyw

    Redakcja prosiła o nie podawanie nazwisk. Jeden radny na pewno. Można poszukać który. Resztę też da się znaleźć jeżeli nie są ukryci, choć część pewnie jest.

  • .....

    List cYtelnikaa
    A xo. Autkiem ktore mialo jrzdzoc do mirowa moze prokurator by sie tym zajal

  • .....

    List cYtelnikaa
    A xo. Autkiem ktore mialo jrzdzoc do mirowa moze prokurator by sie tym zajal

  • Laldk@cikx.pl

    Częstochowskie MPK ma pierwszego busika na mniej oblegane linie dlaczego nie jedzi ten bus?

  • Laldk@cikx.pl

    Częstochowskie MPK ma pierwszego busika na mniej oblegane linie dlaczego nie jedzi ten bus?

  • Anonim

    Bo ten busik nawet na mało oblegane linie jest zbyt mały.

  • Anonim

    Bo ten busik nawet na mało oblegane linie jest zbyt mały.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Partnerzy: Serwis drukarek i laptopów Optima-MD