Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Jak celebrujemy Boże Narodzenie

Ciągłe życie w biegu pod telefonem, stres w pracy i brak czasu dla bliskich. W nadchodzących Świętach Bożego Narodzenia Polacy chcą odnaleźć chwilę spokoju, nacieszyć się rodziną, wyjątkową atmosferą i prezentami – takie wnioski płyną z przeprowadzonych badań.

Spośród 1931 respondentów badania „Sztuka przeżywania i celebrowania Świąt Bożego Narodzenia według Polaków”, 36% najbardziej ceni w grudniowych świętach czas, kiedy się zatrzymujemy i zapominamy o szarej codzienności, a 34% chwile spędzone z rodziną. Dla 18% najważniejszy jest świąteczny nastrój.

Najpiękniejsze momenty, które chcemy celebrować podczas Bożego Narodzenia to rodzinne spotkanie przy wigilijnym stole (38% deklaracji) i obdarowywanie się prezentami (26% deklaracji). Ważne jest także łamanie się opłatkiem (15% odpowiedzi) i wspólne śpiewanie kolęd (12% odpowiedzi).

Mimo wszechobecnych w naszym życiu  technologii, popularności mediów społecznościowych i niezastąpionej roli Internetu, gdzie szukamy inspiracji na prezenty, potrawy i wystrój domu – w kwestii świąt Bożego Narodzenia Polacy są wciąż tradycjonalistami. Zdecydowane „tak” świątecznym tradycjom – deklaruje 37% zapytanych Polaków, „raczej tak” – mówi 24%, a 19% zdradza, iż stara się obchodzić święta tradycyjnie. Z kolei 13% respondentów łączy tradycję z nowoczesnością. Tylko 7% deklaruje otwarcie, iż w kwestii świąt nie hołduje już tradycjom.

Z czym kojarzą się najbardziej Polakom święta? Spośród ponad 1900 badanych, aż 37% wskazało na prezenty, 31% na rodzinę przy wigilijnym stole, 17% na choinkę, a 15% ma konotacje religijne.
Jednym z kluczowych elementów świąt, co odzwierciedla przedświąteczna „gorączka zakupowa” jest obdarowywanie się upominkami. Tradycja zakupu prezentów zajmuje ważną pozycją na liście świątecznych wydatków i na dobre wpisała się w kulturowe obyczaje. Nabywając upominki świąteczne dla bliskich, ponad 1/4 z nas chce, aby prezent spełniał marzenia bliskiej osoby. Dla 27% ważna jest jego praktyczność, co często niestety nie odzwierciedla oczekiwań obdarowywanej osoby. Reszta badanych chce zaskoczyć bliską osobę upominkiem sprawiając jej niespodziankę, albo liczy na to, że prezent pozwoli jej na ciekawe spędzenie czasu.

Jak wynika z badania, najbardziej cieszą nas upominki świąteczne, które pozwalają doświadczyć czegoś nowego, przeżyć jakąś przygodę. Dla 1/4 Polaków najbardziej wartościowe są prezenty wykonane własnoręcznie przez darczyńcę. Równie dużą przyjemność sprawiają otrzymane bony i vouchery, które można samemu zrealizować.

Idąc z duchem czasów, coraz więcej osób podarowuje niematerialne prezenty jak np.: karty podarunkowe na jazdę gokartem, skok ze spadochronem, wizytę w Escape Room i inne atrakcje, które pozwolą bliskiej osobie doznać niezapomnianych emocji i na długo pozostają w pamięci. Prezenty w formie przeżyć dają szansę na spełnienie marzenia czy rozwijane pasji, na które nie mamy czasu bądź odwagi się zdecydować. 

Średnio na prezent dla bliskiej osoby przeznaczamy od 100 do 200 zł. Aż 35% respondentów przyznało, że potrafi wydać na upominek dla kogoś bliskiego od 200 do 300 zł, a 17% nawet powyżej 300 zł. Tylko niewielka część osób robi listę wymarzonych prezentów, które chciałoby otrzymać od najbliższych, ponieważ lubi niespodzianki.

Święta Bożego Narodzenia są dla większości Polaków przede wszystkim okazją do spędzenia czasu z najbliższymi oraz możliwością obdarowania się prezentami. W sprawach związanych z celebracją świąt pozostajemy tradycjonalistami, ale w kwestii świątecznych upominków, coraz częściej i chętniej szukamy nowych, alternatywnych pomysłów na obdarowanie bliskich.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template
Materiały audio
Materiały wideo

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content