Kto będzie dostarczał paliwo do częstochowskiego MPK? A chodzi o „zakup i dostawę paliwa metanowego do napędu ekologicznych autobusów hybrydowych z silnikiem na gaz ziemny oraz innych pojazdów wraz z budową stacji tankowania na terenie MKP w Częstochowie”.
Konsorcjum dwóch firm – lider: Górnośląski Zakład Obsługi Gazownictwa Sp. z o.o. z Zabrza oraz uczestnik konsorcjum: Gastropol Polska Sp. z o.o. z Suszca, złożyło ofertę w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu publicznym. Nowe miejskie autobusy mają inne wymagania w kwestii paliwa niż te dotychczasowe, a to wiązało się z koniecznością zmiany wykonawcy.
Jedną z firm współpracujących z konsorcjum będzie – co wynika z dokumentacji ofertowej – Gazprom, który pisemnie zobowiązał się „do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres niezbędny do wykonania zamówienia”. Gazprom to największy światowy wydobywca gazu ziemnego, rosyjski koncern, na którego działalność wpływ mają najwyżsi rangą urzędnicy państwowi z Moskwy.
Do tematu konsorcjum i dostaw paliwa do częstochowskiego MPK powrócimy.