Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

ZPP: Wolna niedziela (część 4)

Bardzo mnie wzrusza, jak laicy nie znający się na gospodarce, a w szczególności handlu, wypowiadają się w temacie proponowanych zmian przepisów o wolnych niedzielach. Epatowanie terminami: wolności gospodarczej, nakazami, zakazami, brakiem czasu w tygodniu i ideami wolnego rynku, jest okazywaniem skrajnej niekompetencji i braku znajomości specyfiki polskiego handlu. 

Poruszając ten temat, należy przede wszystkim zacząć od wiarygodnych danych za 2015 rok, które mówią, że 75 proc. rynku handlu spożywczo-przemysłowego i 80 proc. elektronicznego i AGD, przejęły zachodnie hipermarkety, dyskonty i galerie. Tej tragicznej sytuacji polskiego kupiectwa łatwo się nie zmieni, mleko się rozlało, a „pijani” mleczarze którzy tego dokonali, to sprzedajne elity polityczne. Jako ciekawostkę podam skład pewnej organizacji. Polska Organizacja Handlu i Usług, a oto członkowie: Auchan Polska, Carrefour Polska, Castorama Polska, Galec, Jeronimo Martins Polska /Biedronka/, Kaufland Polska Markety, Lidl Polska, METRO GROUP, Pepco Polska, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska, Żabka Polska.
Ani jednej polskiej firmy!!! 
To jest w Europie jedyny taki przypadek, gdzie tak intratną część gospodarki oddaliśmy w obce ręce, a Polska Organizacja Handlu, jest polska tylko z nazwy. Lata, nierównej konkurencji, wstydu, kolaboracji i rujnowania polskiego kupiectwa, dobiegają końca. Pozostała resztka polskiego handlu, sama w niedługim czasie padnie /patrz Alma/. 

Niewykształcona świadomość konsumencka, polityczna miernota decyzyjna oraz prywatne media związane z kapitałem zagranicznym, doprowadziły do sytuacji, gdzie cudze chwalimy, a swoje tępimy. Efektem takiej sytuacji jest to, że w handlu pracujemy już tylko na zyski innych, za marne pensje, stając się tanią siłą roboczą. Mając takich przeciwników /miliardy euro na kontach, dotacje, ulgi, tanie kredyty i podatek na poziomie 1,25 proc. licząc od obrotu/ co może zrobić polski konający już przedsiębiorca, działający w branży kupieckiej, który takich warunków nie ma, a podatek płaci sześć razy wyższy? Nic, bo już na starcie jest zjedzony. Może tylko protestować, uświadamiać, prosić lub czekać, aż mu firma padnie, chyba że… 
Rząd zapowiadał wprowadzenie podatku od sieci wielko-powierzchniowych, ale widać nie jest to takie proste. Powodem jest pewnie to, co opisałem wcześniej, a w szczególności miliardy na kontach i urzędników unijnych w kieszeniach. Sprawa się wlecze prawie od roku, ale jak już zostanie wdrożona, to te podatki pewnie zapłacą  polscy dostawcy i klienci, a jeszcze nas Unia połaja i zastraszy. Spytacie, a co ma z tym wszystkim wspólnego, wolna niedziela od handlu, no ma i to mega dużo. Ważny aspekt społeczny o matkach w domach, szczęśliwych rodzinach, wspólnych spacerach i sielance rodzinnej, pominę, bo został on już dokładnie przeanalizowany i trochę sztucznie nadmuchany. Tu ważniejszy jest aspekt gospodarczy, bo ta wolna, a zarazem pracująca niedziela dla polskiego właściciela sklepu, może być ostatnią deską ratunku na przetrwanie.

Udostępnij:

2 komentarzy

  • XYZ

    Jeszcze podatku nie ma, a w sklepach
    wszystko drożeje.Markety już podnoszą ceny,nawet o 25% na podstawowe produkty jak nabiał,mięso,wyroby cukiernicze,kawa, herbata.Unia jest przeciw podatkom ,bo przez lata ich firmy miały w Polsce przysłowiowe eldorado,zero podatków.Komu to zawdzięczamy? – naszym politykom,którzy się sprzedali za kasę i stanowiska zagranicznym firmą.Unia z Polski zrobiła sobie dojną krowę,z Polaków białych niewolników,pracujących za przysłowiową miskę ryżu.Wolne niedziele dla Polaków,jakim prawem, przecież Polak w Unii to człowiek drugiej kategorii.Ma robić aż zdechnie,dzieci mu odebrać i oddać Niemcom,młode Polki do burdeli,starych podać eutanazji.

  • XYZ

    Jeszcze podatku nie ma, a w sklepach
    wszystko drożeje.Markety już podnoszą ceny,nawet o 25% na podstawowe produkty jak nabiał,mięso,wyroby cukiernicze,kawa, herbata.Unia jest przeciw podatkom ,bo przez lata ich firmy miały w Polsce przysłowiowe eldorado,zero podatków.Komu to zawdzięczamy? – naszym politykom,którzy się sprzedali za kasę i stanowiska zagranicznym firmą.Unia z Polski zrobiła sobie dojną krowę,z Polaków białych niewolników,pracujących za przysłowiową miskę ryżu.Wolne niedziele dla Polaków,jakim prawem, przecież Polak w Unii to człowiek drugiej kategorii.Ma robić aż zdechnie,dzieci mu odebrać i oddać Niemcom,młode Polki do burdeli,starych podać eutanazji.

  • skiba

    Pieprzenie o szopenie XYZ – prostacka diagnoza – Polki chcą, bo lubią “pracować” i w krajowych i zagranicznych burdelach i nic im nie przeszkadza, ani Unia, ani brak Uni, w uprawianiu wolnego zawodu ku uciesze licznych klientów… Na marginesie, polecam historię sukcesu polskiej firmy Drutex z Bytowa… i nie ośmieszaj się XYZ swoją pitolką…

  • skiba

    Pieprzenie o szopenie XYZ – prostacka diagnoza – Polki chcą, bo lubią “pracować” i w krajowych i zagranicznych burdelach i nic im nie przeszkadza, ani Unia, ani brak Uni, w uprawianiu wolnego zawodu ku uciesze licznych klientów… Na marginesie, polecam historię sukcesu polskiej firmy Drutex z Bytowa… i nie ośmieszaj się XYZ swoją pitolką…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template
Materiały audio
Materiały wideo

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content