Najnowszy film wytwórni Walta Disneya „Brave” będzie się reklamował międzynarodowym teledyskiem nagranym w scenerii bobolickiego zamku! Pierwsze zdjęcia do materiału promocyjnego realizowała firma Film Image Jacka Kościuszki, a w nagraniu uczestniczyli europejscy wokaliści.
Akcja wideoklipu, podobnie jak i filmu, rozgrywa się w średniowieczu i utrzymana jest w baśniowym klimacie. Teledysk będzie emitowany do końca lipca w telewizji Disney Channel oraz w internecie, a ukaże się w czterech wersjach językowych, dla których będzie emitowany: polskiej, czeskiej, węgierskiej i rumuńskiej. W zdjęciach do teledysku uczestniczyły m.in. znane w swoich krajach wokalistki takie jak Lucie Vondráčková z Czech, Lola z Węgier, Paula Seling z Rumunii oraz młoda, polska aktorka Justyna Bojczuk.
Zamek Bobolice jest częścią wielkiej historii, teraz trafi na wielkie ekrany, z czego ogromnie się cieszę – powiedział współwłaściciel jurajskiej warowni, senator Jarosław W. Lasecki. W zeszłym roku temat rekonstrukcji naszego zamku obiegł amerykańskie media, widać dotarł także do kogoś w Hollywood – dodał z uśmiechem.
„Brave” to utrzymana w średniowiecznych realiach opowieść przygodowa, której bohaterką jest Merida – księżniczka, doskonała łuczniczka i nonkonformistka. Poprzez swoją niesubordynację wobec prastarych zwyczajów ściąga na królestwo chaos i zniszczenie. Chcąc naprawić sytuację, udaje się po pomoc do tajemniczej staruszki, ale niefortunnie wypowiada życzenie, które tylko pogarsza sytuację. Od tej pory Merida pozostaje zdana tylko na siebie, ale odważnie rusza w bój, aby cofnąć straszliwą klątwę i przywrócić spokój w królestwie.
Amerykańska produkcja wejdzie na ekrany polskich kin 17 sierpnia pod tytułem „Merida Waleczna”.