Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Rabunek oświecony

W szkole, przy świeczkach, będą się uczyć o oświeceniu – prorokują ponurzy progności. Rząd wzywa gminy do wprowadzenia od 1 października programów energooszczędnościowych. Muszą one to zrobić nawet bez apelu, koszty zakupu energii dla oświetlenia ulic i obiektów publicznych wzrosnąć mogą o 300-400 %. Przedsiębiorcy i rolnicy już to czują – nowe rachunki są wyższe średnio o 270 %.

Telepropaganda pociesza, że wzrostu cen energii nie odczują „zwykli” obywatele. Ceny za dostawy do gospodarstw domowych mają być zamrożone. Ale owo „zamrożenie” dotyczy tylko opłat za zużycie do 2000 kWh rocznie, średnio zużywa się 2600 kWh. Lud umie liczyć, bo w starym systemie miał w szkołach lekcje matematyki. Z pomocy rządu najbardziej skorzystają dobrze zarabiający samotnicy, mieszkający w garsonierze w nowoczesnym apartamentowcu. Ich stać jest na zainwestowanie w energooszczędne urządzenia domowe. Najwięcej stracą małżeństwa z małymi dziećmi (tam pralka musi się kręcić bez przerwy, podobnie bez przerwy musi działać lodówka, podgrzewacze, żelazko itd.). Poza tym, jeśli nawet zawzięty emeryt ograniczy do zera swoje potrzeby, to ewentualne oszczędności „energetyczne” będzie musiał wydać w najbliższym sklepie lub aptece. Przedsiębiorcy nie mają wyjścia, muszą 3-krotny wzrost opłat za zużycie prądu wliczyć w ceny swych produktów.

Wzrost cen energii był zawsze paliwem inflacji. Nie ma co się oszukiwać, że tarcze antyinflacyjne są mocniejsze od rachunków wystawianych przez przedsiębiorstwa energetyczne. 
Rachunki za energię ukazują także, że rządowe tłumaczenie przyczyn inflacji jest równie wiarygodne jak „raport smoleński” tzw. podkomisji pana Macierewicza. Przypomnijmy, o czym nas informowano w ramach propagowania sukcesu. 80 % polskiej energii pochodzi ze spalania polskiego węgla w polskich elektrowniach. Blisko 100 % używanej energii pochodzi od polskich (w zdecydowanej większości państwowych) wytwórców i dystrybuowana jest przez polską, państwową sieć. Putin, choćby nie wiem jak się wściekał, nie ma na to wpływu.
Niewielki jest też wpływ UE, w postaci wzrostu ETS (opłat za emisję zanieczyszczeń). W 2022 r. ceny energii wzrosły średnio o 24 %, ceny ETS o około 10 %. W wyjaśnieniach składanych do URE koncerny zrzucają winę na wzrost cen węgla. Faktycznie ceny węgla na giełdzie amsterdamskiej wzrosły o około 300 %. Ale czy to znaczy, że kopalnia węgla w Turoszowie o 300 % musi podnieść ceny sprzedaży do elektrowni „Turów”? Deficyt węgla, spowodowany brakiem importu z Rosji, dotyczy tylko odbiorców indywidualnych. Wielkie, państwowe koncerny, od 2018 r., korzystają tylko z polskiego węgla, na podstawie umów długoterminowych gwarantujących stabilność cen paliwa.

Putina, ani innego zewnętrznego diabła w naszych rachunkach za prąd nie znajdziemy. Za to z informacji giełdowej dowiadujemy się, że w stosunku do 2021 r. w I półroczu 2022 r. Tauron zwiększył przychody o 18,1 mld zł (o 53 %), zysk netto wzrósł o 65 % (o 629 mln zł), wynik mógł być lepszy, ale Tauron zabezpieczył rezerwę w wysokości 943 mln zł. Podobnie rekordowe zyski osiągnął PGE (wzrost przychodów o 49%, zysku o 22 %) i inne wielkie koncerny. Wyniki finansowe przewidywane za 2022 r. nie świadczą o stanie desperacji zmuszającej do ratowania kasy drenażem kieszeni klientów.

To się nazywa bezczelny rabunek w biały dzień, przeprowadzany pod biało-czerwoną flagą. Po co daleko szukać Putina, skoro mamy swoich, na miejscu.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template
Materiały audio
Materiały wideo

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content