Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Przykry fakt – coraz mniej kiosków RUCH-u

W poprzednim numerze informowaliśmy naszych Czytelników o kłopotach finansowych czołowego kolportera prasy RUCH-u S.A. Jeszcze kilkanaście lat temu przedsiębiorstwo to posiadało największą w Polsce sieć kolportażu – 17 tys. własnych punktów sprzedaży, przeszło 13 tys. pracowników, około 200 hurtowni i ponad 80% rynku sprzedaży prasy. Na terenie Częstochowy w 2011 roku, klientów obsługiwało ponad 120 kiosków. Dziś w naszym mieście aktywne są 23 punkty sieci własnej RUCH. Nie sposób więc nie zadać dyrekcji RUCH-u kilku pytań. Odpowiedziała na nie Joanna Dzwonkowska, rzecznik prasowy RUCH S.A. w restrukturyzacji.

– Czy prawdą jest że RUCH S.A. jest w stanie likwidacji? 
„Zdecydowanie zaprzeczamy, że RUCH S.A. jest w stanie likwidacji. W dniu 7 września br. Sąd otworzył przyspieszone postępowanie układowe (tzw. „PPU”) wobec Spółki, w celu wypracowania układu częściowego z największymi Wydawcami – wierzycielami Spółki, których należności wynoszą co najmniej 1 mln zł. Oznacza to, że z tą grupą Wydawców będzie negocjowany pod nadzorem Sądu plan restrukturyzacji kolportażu prasy. Natomiast proces restrukturyzacji w żaden sposób nie obejmuje pozostałych Wydawców, ani żadnych innych Partnerów handlowych Spółki. RUCH S.A. kontynuuje współpracę z tą grupą Kontrahentów na dotychczasowych warunkach i zasadach płatności. Spółka pragnie również podkreślić, że proces restrukturyzacji nie wpływa negatywnie na jej działalność operacyjną. Spółka – tak jak dotychczas – prowadzi działalność operacyjną, realizuje zawarte umowy oraz może zawierać nowe kontrakty.”

– Jakie przychody (około) zanotował RUCH w 2017 r.? 
„W 2017 roku RUCH S.A. osiągnął ponad 1,3 mld złotych przychodów przy czym największy udział w przychodach miała sprzedaż towarów szybkozbywalnych (FMCG) – ponad 650 mln złotych i sprzedaż prasy – ponad 600 mln złotych.”

– Jakie zadłużenie posiada RUCH na dzień dzisiejszy (14.09.2018)?
„Ze względu na otwarte przyspieszone postępowanie układowe oraz rozmowy z Wydawcami, nie komentujemy obecnej sytuacji finansowej Spółki.”

– Ilu pracowników jest zatrudnionych w RUCH S.A.? 

„Obecnie „RUCH” S.A. w restrukturyzacji zatrudnia blisko 350 pracowników.”

– Ile kiosków na terenie kraju jest własnością RUCH-u, a także ilu kioskarzy jest zatrudnianych przez RUCH, ponadto ile kiosków jest agencyjnych i ilu kioskarzy prowadzi własną działalność gospodarczą? 
„RUCH S.A. jest właścicielem ok. 2400 punktów sprzedaży zlokalizowanych na terenie całego kraju. Agenci (kioskarze) nie są pracownikami Spółki, są przedsiębiorcami prowadzącymi własną działalność gospodarczą.”

– Ile kiosków zostało zlikwidowanych w roku 2018? 
„Do zamykania punktów sprzedaży RUCH dochodzi zazwyczaj w sytuacji, gdy najbliższe otoczenie punktu ulega zmianie i jest on odwiedzany przez mniejszą ilość klientów, a co za tym idzie staje się nierentowny zarówno dla Spółki, jak i prowadzącego go Agenta. Ponadto do zamykania punktów dochodzi w sytuacji zmian infrastruktury w miastach (np. przebudowa ulicy, itp.), gdzie plany zagospodarowania terenu nie przewidują utrzymania lokalizacji dla kiosku po dokonaniu przebudowy. Wiele kiosków jest czasowo nieczynnych ze względu na sytuację na rynku pracy – po prostu brak chętnych do ich prowadzenia. Dane liczbowe będziemy podsumowywać w sprawozdaniu finansowym za rok 2018.”

– Ile kiosków zostało zlikwidowanych w Częstochowie w roku 2018, i ile funkcjonuje na dzień dzisiejszy? 
„Na dzień dzisiejszy w Częstochowie aktywne są 23 punkty sieci własnej RUCH. W roku 2018 nie został zlikwidowany żaden punkt, jednakże ze względu na proces zmiany Agenta pojedyncze punkty mogą być chwilowo nieaktywne.”

– Czy problemy finansowe RUCH S.A. oznaczają likwidację wszystkich kiosków? 

„Jak już wspomniałam, proces restrukturyzacji obejmuje wyłącznie biznes kolportażu prasy i ma na celu zawarcie układu częściowego z największymi Wydawcami – wierzycielami Spółki. Proces ten w żaden sposób nie dotyczy detalu (kiosków i saloników RUCH), który jest segmentem dochodowym dla Spółki. Prowadzenie działalności oraz współpraca z Kontrahentami w ramach tego obszaru odbywa się w sposób regularny, na dotychczasowych zasadach.”

– Wydawcy poinformowali na swoich łamach, iż mogą być niedostępni w kioskach RUCH-u. Prosimy o komentarz. 
„W ostatnich dniach Spółka prowadziła rozmowy z Wydawcami mające na celu zawarcie nowych porozumień krótkoterminowych. Dotychczasowe umowy długoterminowe nie były dostosowane do warunków procesu restrukturyzacji (np. miały zbyt długie terminy płatności). W tym momencie zamykany jest etap podpisywania umów krótkoterminowych, co skutkuje przywracaniem obecności lub zwiększeniem nadziałów tytułów prasowych do punktów RUCH.”

– My także jesteśmy wydawcą prasy (Tygodnika Regionalnego 7 dni). Prosimy o podpowiedź, w jaki sposób mamy dystrybuować swoją gazetę? 

„Zasady dystrybucji pasy i tryb współpracy z Wydawcami nie objętymi „PPU” nie ulegają zmianie. „RUCH” S.A. w restrukturyzacji kontynuuje współpracę z tą grupą Kontrahentów na dotychczasowych warunkach i zasadach płatności.”

Udostępnij:

1 Komentarz

  • pwopal@ vp.pl

    do 18-09 pracowałam w kiosku taka praca to katastrofa użeranie się z CL wykłócanie się o towar Warszawa wie lepiej co się w Łodzi sprzedaje ciągłe braki biletów MPK na DABROWIE zostały2 kioski na Widzewie 3 w CLzamiast pracować wymyślają ploty pomówienia na wskutek takiego pomówienia prasownika CLz DOSTAWCZEJ ja dostałam wypowiedzenie I do tej pory nikt mi nie chce podać powodu nie wypłacają należnych premii nie wypłacają sum z faktury zatrzymują pieniądze na nie istniejące długi a wyjaśnienie tego trwa 7 miesięcy i pewno zakończy się w sądzie . Praca w RUCH to katastrofa nigdy więcej ostrzegam ok 300 godz. pracy za 2300zł- składki na ZUS praktycznie pracuje się za darmo i trzeba mocno uważać żeby nie zaksięgować PZ na towar którego nigdy nie dostarczono w moim przypadku to 6800złza prasę której nie widziałam na oczy kioskarz jest obciążany za wszystko za kradzieze klientow, zwrotowni kierowców myślę że nic się nie zmieni dokąd będą pracować dawni kolesie

  • pwopal@ vp.pl

    do 18-09 pracowałam w kiosku taka praca to katastrofa użeranie się z CL wykłócanie się o towar Warszawa wie lepiej co się w Łodzi sprzedaje ciągłe braki biletów MPK na DABROWIE zostały2 kioski na Widzewie 3 w CLzamiast pracować wymyślają ploty pomówienia na wskutek takiego pomówienia prasownika CLz DOSTAWCZEJ ja dostałam wypowiedzenie I do tej pory nikt mi nie chce podać powodu nie wypłacają należnych premii nie wypłacają sum z faktury zatrzymują pieniądze na nie istniejące długi a wyjaśnienie tego trwa 7 miesięcy i pewno zakończy się w sądzie . Praca w RUCH to katastrofa nigdy więcej ostrzegam ok 300 godz. pracy za 2300zł- składki na ZUS praktycznie pracuje się za darmo i trzeba mocno uważać żeby nie zaksięgować PZ na towar którego nigdy nie dostarczono w moim przypadku to 6800złza prasę której nie widziałam na oczy kioskarz jest obciążany za wszystko za kradzieze klientow, zwrotowni kierowców myślę że nic się nie zmieni dokąd będą pracować dawni kolesie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content