Wielkimi krokami zbliża się najważniejsze wydarzenie motoryzacyjne na Starym Kontynencie – salon w Paryżu. Każdy z producentów przygotował nowości, którymi próbuje zwrócić na siebie uwagę. Oto kilka z najciekawszych propozycji.
Peugeot RCZ
Francuski koncern, wczuwając się w rolę gospodarza, planuje przyjąć gości z zagranicy bardzo bogato. Stoisko Peugeota będzie jednym z największych. Znajdziemy na nim prototypy Onyx, 2008 czy rajdowe 208 R5. Swoją premierę będzie miał między innymi odświeżony model RCZ. Wnętrze samochodu pozostanie praktycznie bez zmian, natomiast z zewnątrz pojazd otrzyma nowy pas przedni, osłonę chłodnicy i przeprojektowane reflektory. W gamie silnikowej również po staremu, za to część opcjonalnych dodatków znajdzie się teraz w standardzie. Co ważniejsze na stoisku będzie można podziwiać również prototyp modelu RCZ R z 260 konnym silnikiem.
Kosmicznie drogie, limitowane Audi
Niemiecka firma postanowiła po raz pierwszy do samochodu oznaczonego symbolem S wsadzić silnik wysokoprężny. Z tej okazji powstanie pięćdziesiąt egzemplarzy w limitowanej edycji i cenie niemal dwukrotnie wyższej niż bazowa. Audi usportowić postanowiło niewielkiego SUVa, model Q5, który po zmianach już nawet nie udaje terenowych możliwości. Pod maską SQ5 TDI, w obu wersjach, pracuje trzylitrowy silnik V6 o mocy 313 KM. Osiągi robią wrażenie, pierwszą setkę ujrzymy po 5,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na elektronicznym ograniczniku, czyli 250 km/h. Czym różni się wersja SQ5 TDI Exclusive Concept od standardu? Specjalnym, stworzonym na potrzeby edycji odcieniem lakieru, aluminiowymi obudowami lusterek zewnętrznych, skórzaną tapicerką z białymi przeszyciami, sportowymi fotelami i podsufitką z alcantary. Dość niewiele jak na prawie 92 tysiące euro, czyli ponad 370 tysięcy złotych…
Kolejne Mini w rodzinie
Należąca do BMW marka podczas salonu w Paryżu pokaże kolejny model. Paceman będzie pozycjonowany w ofercie producenta między wersją klasyczną, a Countrymanem, od którego jest niższy o cztery centymetry. Ciekawostką jest możliwość zakupienia pojazdu z dwoma typami zawieszenia, które różnią się od siebie sztywnością i wysokością. Wnętrze, silniki, skrzynie biegów oraz systemy przeniesienia napędu Paceman dzieli z Contrymanem. Czy nowy crossover od Mini będzie skutecznie rywalizował z na przykład Nissanem Juke dowiemy się niebawem, ale jak zwykle najwięcej zależeć będzie, od nieznanej jeszcze, ceny.