2 kwietnia w Ogólnopolski Dzień Trzeźwości rozpoczęła się kolejna edycja kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. 3 kwietnia do akcji włączyła się Częstochowa.
Ogólnokrajowa kampania profilaktyczno-edukacyjna będzie trwać do listopada. Jest ona organizowana od 2001 roku i podejmuje problem profilaktyki uzależnień (alkohol, narkotyki, dopalacze). Jej zadania realizują uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów, ale także dorośli.
Tegoroczna edycja kampanii odnosi się do dwóch dużych tematów: asertywności oraz syndromu wyuczonej bezradności. Głównymi celami akcji są zwiększenie zaradności dzieci i młodzieży oraz rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. Zadaniem kampanii jest przeciwdziałanie bierności i bezradności, a przede wszystkim zmniejszenie dostępności alkoholu dla dzieci i młodzieży. W ramach akcji przygotowano praktyczne zestawy dotyczące współczesnych zagrożeń, m.in. materiały profilaktyczne – plakaty, ulotki, dyplomy oraz certyfikaty dla koordynatorów. W szkołach i gminach będą odbywać się kursy edukacyjne oraz konkursy.