Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

E-learning. Co to takiego?

Studiowanie weszło w nową erę edukacji. Dzięki wszechobecnemu już internetowi, dostępnemu o każdej porze dnia i nocy, można zgłębiać tajniki wiedzy nie ruszając się z domu. Czy jednak e-studia wyprą tradycyjne uczelnie? Pomimo, iż internet jest bogatym źródłem wiedzy i informacji, nauka online nie jest dla każdego.

E-learning to termin określający sposób nauczania wykorzystujący komputery oraz Internet. Umożliwia kształcenie się, ukończenie różnego rodzaju kursów i szkoleń, bez przymusu wychodzenia z domu. Wystarczy, że posiadamy komputer z dostępem do Internetu i możemy stać się członkami szkoły prowadzącej zajęcia na płaszczyźnie wirtualnej. Studia czy kursy internetowe są dostępne w każdym zakątku ziemi. Nie trzeba chodzić w określone miejsce o określonym czasie, żeby wziąć udział w zajęciach. To lekcje przychodzą do studenta, można wysłuchać wykładu w miejscu i czasie najbardziej nam odpowiadającym. Nie tracimy swojej mobilności, możemy podróżować po kraju i świecie, nic nie tracąc. Kolejną zaletą jest to, że można uczyć się we własnym tempie, poświęcając konkretnemu zagadnieniu więcej lub mniej czasu, zależnie od potrzeb. Mamy tutaj do czynienia z indywidualizacją procesu nauczania, a przez to większą skutecznością kształcenia. Uczestnik programu e-learningu uczy się sam siebie motywować i zachęcać do wytrwałej pracy oraz samodzielnego pogłębiania wiedzy. W e-learningu spotyka się nawet specjalne szkolenia na żądanie – kiedy to dana osoba sama decyduje czego chce się uczyć i przyswaja tylko tą wiedzę, która jest jej potrzebna.

Poza tym nie tracimy czasu na dojazdy do miejsc, w których odbywają się stacjonarne zajęcia edukacyjne. Nie da się ukryć, że zdalne nauczanie pozwala także zredukować wydatki finansowe na kształcenie – nie ponosimy np. kosztów ewentualnego zakwaterowania.

E-learning wykorzystuje wiele różnorodnych form prezentacji, przez co potrafi na wiele sposobów zaciekawić słuchacza.
Aby jednak kształcenie online okazało się efektywne, konieczne są interakcje pomiędzy nauczycielem (osobą prowadzącą szkolenie), a uczniem. 

Dlatego też byłoby złudne twierdzenie, iż e-learning nie ma wad. Wady i zalety tej metody nauczania rozważać należy zawsze w odniesieniu do konkretnych osób i ich potrzeb. Do kwestii, które w przeważającej liczbie przypadków uznać można za wady, zaliczyć należy ograniczenie kontaktów międzyludzkich, które są bardzo ważne i żadna pośrednia ich forma nie zastąpi osobistego kontaktu. Edukacja tylko i wyłącznie w formie zdalnej może dla niektórych studentów wiązać się z poczuciem swoistego osamotnienia. Dla niektórych osób wydatki związane z wdrożeniem systemu zdalnego nauczania mogą okazać się znaczne – wiążą się z koniecznością dokonania zakupu określonego sprzętu, oprogramowania itp. Zdarza się, iż osoba, pomimo ogromnych chęci, nie może uczestniczyć w e-szkoleniu – na przykład z powodu posiadania zbyt wolnego łącza lub przerwy w dostawie Internetu. Ponadto, aby efektywnie uczestniczyć w e-learningu należy wykształcić w sobie odpowiednią motywację do nauki. Niektórzy studenci mają spory problem z samodzielnym przygotowywaniem się do zajęć czy samodyscypliną. Dlatego decydując się na taki sposób studiowania, należy mieć świadomość swych predyspozycji. To znaczy być mocno zmotywowanym, odpowiedzialnym za swoją przyszłość i umieć zarządzać swoim czasem. Jeśli nie posiadamy takich cech, zwykłe studia będą na pewno lepszą alternatywą.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content