Znakomitym wynikiem zakończyła się tegoroczna rekrutacja uczestników programu „Mam kota na punkcie mleka”. Jak informują jego organizatorzy, na zaproszenie do projektu odpowiedziało blisko 1000 nowych szkół i aż 105 000 dzieci. To kolejny sukces ogólnopolskiej kampanii promującej spożywanie mleka i jego przetworów, prowadzonej przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
W efekcie działań informacyjno – promocyjnych prowadzonych w ciągu ostatnich kilku miesięcy, liczba uczestników programu zwiększyła się ponad dwukrotnie. Tym sposobem drużyna mlecznych entuzjastów liczy już sobie 175 000 dzieci.
Kampania już drugi rok z rzędu cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem.”Niezwykle cieszy nas fakt, że do programu,z tak wielką ochotą, przystąpiły kolejne szkoły, a za nimi dzieci, które będziemy uczyć, jak ważne w ich życiu są prawidłowe nawyki żywieniowe” − mówi Agnieszka Maliszewska, dyr. biura Polskiej Izby Mleka.
Wkrótce do wszystkich szkół, które zgłosiły chęć uczestnictwa w programie „Mam kota na punkcie mleka”, trafią bezpłatne pakiety materiałów edukacyjnych. Znajdą się wśród nich broszury dla uczniów, ich rodziców oraz konspekty lekcji dla nauczycieli. Materiały te zawierają nie tylko zadania przeznaczone do realizacji w trakcie zajęć lekcyjnych, związane z mlekiem oraz jego przetworami, ale także praktyczne porady dotyczące korzyści płynących z włączenia produktów mlecznych do codziennej diety całej rodziny.
Ponadto na uczniów czekają dwie gry edukacyjne. Zarówno gra karciana „Mleczna Farma”, przeznaczona dla młodszych dzieci, jak i dedykowana starszym dzieciom internetowa gra „Mleczna Kraina”, to porcja wyśmienitej rozrywki, która pozwala łatwo przyswoić wiedzę
o mleku i przetworach mlecznych.
Tak nowi, jak i dotychczasowi uczestnicy programu mogą spotkać się na interaktywnej platformie www.mamkotanapunciemleka.pl. Na stronie programu nauczyciele znajdą jeszcze więcej edukacyjnych materiałów, rodzice − garść eksperckich porad, dzieci zaś − pomysły na kreatywne zabawy związane z tematyką kampanii oraz niezwykłe mleczne ciekawostki.