Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu nie było stać na ubezpieczenie częstochowskich dróg – oferta polisowa, opiewająca na sumę rzędu 3 mln. zł., zdecydowanie przekraczała jego możliwości finansowe.
Odszkodowania za straty poniesione na skutek złej nawierzchni dróg, czy to przechodniom, czy kierowcom, od początku roku wypłaca MZDiT. Eksperyment wypłacania odszkodowań z własnego budżetu może wzbudzać kontrowersje, ale o tym, czy decyzja była słuszna, przekonamy się z końcem roku. Jeśli praca na własną rękę okaże się przedsięwzięciem tańszym niż korzystanie z usług ubezpieczyciela, jak to było w ubiegłych latach, zarząd pozostanie przy tym systemie. Liczba roszczeń poszkodowanych użytkowników dróg nie wzrosła: – Ilość zgłoszeń jest porównywalna do tych, które rejestrowano wtedy, gdy ubezpieczenie było – mówi dyr. MZDiT Mariusz Sikora. – Stwierdziliśmy, że taki system: wpłacać bezpośrednio zamiast płacić firmie, może być lepszy – dodaje.
Aby ubiegać się o odszkodowanie od MZDiT, procedura wygląda identycznie, jak wcześniej. Wymagane jest sprawozdanie policji oraz orzeczenie rzeczoznawcy. Na tej podstawie ustalana jest wysokość odszkodowania.