Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

ZPP: “Brawo 500+” (część 3)

Wielkie zadowolenie w Narodzie – nadeszła oczekiwana pomoc dla rodzin. Rząd nam robi dobrze, bo daje pięć stówek na drugie dziecko, to i tak super, bo ten poprzedni to tylko zabierał. Czynniki ekonomiczne poszybowały, zwiększyła się sprzedaż detaliczna żywności, elektroniki i używanych samochodów. Latem, wakacyjne kurorty oblegane, co zdążyły zauważyć i skomentować silikonowe celebrytki. Hura…

Teraz na spokojnie przeanalizujmy, do kogo ten strumień pieniędzy z naszych podatków popłynie, kto na tym zarobi i komu przyniesie najwięcej korzyści?

Najnowsze dane GUS za 2015 rok, pokazują, że  75 proc. rynku handlu spożywczo-przemysłowego i 80 proc. elektronicznego i AGD, przejęły zachodnie hipermarkety, dyskonty i galerie. Czyli  brawo!!! Rodzina portugalskich cwaniaczków/owad w kropki/, brawo!!! Pan S./Lidl i Kaufland/ tak, to ten, co Polaków uratował od głodu, biorąc tanie kredyty z EBOiR, brawo!!! Trójka narodowców z Monachium/Media-Markt, Makro, Real, Saturn, M1/, brawo!!! Tureccy właściciele komisów w Niemczech, sprzedających do Polski tysiące używanych aut. Brawo, różnej maści działacze dawnej PZPR, Ubecy i aparatczycy, bo to oni za bezcen w latach 90-tych wykupili większość ośrodków wczasowych. Brawo również, słabo ogarnięte matki pozostające pod opieką MOPS-u. 

No i jak się tu nie cieszyć? 
To i ja się cieszę, bo jak się ma zachować polski przedsiębiorca i obywatel, jak widzi nowy druk ubezpieczenia auta z kwotą wyższą o 60 proc., wydruk kosztów bankowych podniesionych o 5 proc., ceny w sklepach wyższe o 10 proc., jest szczęśliwy… przecież. A jeszcze czeka nas: podwyżka ZUS-u, zakup nowych kas fiskalnych z dostępem do internetu i podwyżka gazu do samochodów. A o tych brakujących miliardach, aby zrealizować program, to nawet szkoda wspominać. Podniesie się podatki, wprowadzi nowe rozporządzenia, dodrukuje kasy, zapożyczy, zastawi, a polskich przedsiębiorców zrzeszy przymusowo w samorządach branżowych, za drobną opłatą, oczywiście, czyli znowu zrobi nam się dobrze. Widać ryba kosztuje i to dość drogo, a nie trzeba było najpierw dać wędkę, czyli dogodne warunki, biznesu, płacy, pracy i zlikwidować klin podatkowy, który blokuje rozwój gospodarczy. 

Oczywiście program ,,500+” będzie miał również pozytywny aspekt. Zwiększy się przyrost naturalny, bo już są badania prowadzone przez GUS, które mówią o 6 proc. wzroście urodzeń w okresie pierwszego półrocza 2016 roku. Zwiększy się poziom życia rodzin wielodzietnych, szczególnie tych, zagrożonych ubóstwem, a rodzinom średniozamożnym poprawi komfort życia, spokojnie domykając domowy budżet. Matki pracujące za najniższą pensję, będą miały wybór, czy nie lepiej zostać w domu i poświęcić się wychowaniu dzieci. I za to brawo, brawo… 

Jednak czy ta proteza finansowa w pełni i na stałe przyczyni się do wzrostu demograficznego – śmiem wątpić. Poprawi zapewne statystyki, ale katastrofy demograficznej, jaka jest w Polsce, nie zlikwiduje. A rozwiązanie jest, należy tylko przypomnieć późne lata osiemdziesiąte i wczesne dziewięćdziesiąte, gdzie jeszcze za Ustawy Wilczka, polska gospodarka, była w miarę wolnościowa, nie było wówczas: zachodnich hipermarketów, VAT-u, koncesji, zezwoleń, wysokiego ZUS-u, a polskie rodziny miały wtedy średnio, po dwoje lub troje dzieci i nikt im za to żadnych pieniędzy nie dawał.  Bo do tego bumu społeczno-ekonomicznego tamtych lat, przyczyniły się najbardziej, godne i uczciwe  warunki do życia, niskie podatki oraz  promocja małego krajowego  biznesu. Jeżeli tej zależności aktualny rząd nie zrozumie, to może się okazać w przyszłości, że nowe, te z Programu 500+ pokolenie Polaków, też wyjedzie na zachód, a do Polski przyjadą pracownicy z Ukrainy, czyli historia zatoczy ślepe koło. Ale czy o to w tym wszystkim chodzi? Chyba nie, dlatego patrzmy w przyszłość przez okno gospodarki, a nie populizmu społecznego, a brawa bijmy wtedy, kiedy jest powód, a nie okazja…

Udostępnij:

3 komentarzy

  • mpk@wp.pl

    To nie kupuj w lidlu

  • mpk@wp.pl

    To nie kupuj w lidlu

  • obiektywny

    Z 500+ najbardziej są zadowoleni ludzie,którzy pracy unikają jak ognia,za to dzieci produkują taśmowo.
    40 letnie nieroby,czworo dzieci,żyją latami na koszt państwa i Polskiego podatnika.Czy ktoś się kiedyś zastanowił, na kogo wyrosną dzieci z takich rodzin.One będą takimi samymi petentami MOPSu i kieszeni podatnika,jak ich rodzice.

  • obiektywny

    Z 500+ najbardziej są zadowoleni ludzie,którzy pracy unikają jak ognia,za to dzieci produkują taśmowo.
    40 letnie nieroby,czworo dzieci,żyją latami na koszt państwa i Polskiego podatnika.Czy ktoś się kiedyś zastanowił, na kogo wyrosną dzieci z takich rodzin.One będą takimi samymi petentami MOPSu i kieszeni podatnika,jak ich rodzice.

  • name

    Szanowny autorze artykułu,gdzie ludzie maja robić zakupy skoro małe sklepy zlikwidowano.Dzielnica Trzech Wieszczów jest obstawiona marketami.
    Czyja to wina?Ten proceder istnieje od lat 90,małe rodzinne sklepiki nie sprostały konkurencji
    z molochami,które w dużej mierze nie płacą podatków w Polsce.
    Pomoc dla rodzin jest jak najbardziej wskazana,ale dla tych co pracują a nie żyją z zasiłków na dzieci.

  • name

    Szanowny autorze artykułu,gdzie ludzie maja robić zakupy skoro małe sklepy zlikwidowano.Dzielnica Trzech Wieszczów jest obstawiona marketami.
    Czyja to wina?Ten proceder istnieje od lat 90,małe rodzinne sklepiki nie sprostały konkurencji
    z molochami,które w dużej mierze nie płacą podatków w Polsce.
    Pomoc dla rodzin jest jak najbardziej wskazana,ale dla tych co pracują a nie żyją z zasiłków na dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content