Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Woda ważna nie tylko podczas upałów

Woda to ważny składnik naszego pożywienia i substancja, bez której w naszym organizmie nie zachodziłyby istotne dla jego prawidłowego funkcjonowania procesy. Zwracajmy więc uwagę na sygnały, jakie wysyła nam nasze ciało, i uzupełniajmy jej niedobory. Lepiej bowiem zapobiegać niż leczyć.

Po pierwsze, wodę krążącą po naszym organizmie trzeba stale uzupełniać. Cały czas przecież nasze ciało pozbywa się tego płynu przez skórę, podczas trawienia i oddychania. Funkcjonując w umiarkowanej temperaturze i uprawiając spokojny tryb życia, powinniśmy pić na dzień ok 2,5 litra płynów pod wszelką postacią. Jeśli tego nie dopilnujemy, nasze ciało się zbuntuje i zacznie robić wszystko, by uzupełnić ubytki wody – nawet kosztem naszego zdrowia. Odczuwamy zwiększone pragnienie, tracimy apetyt, wysycha nam jama ustna i spada też nasza koncentracja – czyli doświadczamy pierwszych objawów groźnego dla życia odwodnienia. 

Nie pij na zapas

Nasze nerki mają wydolność filtrowania ok. jednego litra płynów na godzinę. Jednak jeśli wypijemy w tym czasie np. aż cztery litry wody, możemy nabawić się niewydolności nerek i tym samym wystawić nasze życie na poważne niebezpieczeństwo. Trzeba więc pamiętać, by rozkładać tempo jej picia na cały dzień, nie zaś kondensować je w bardzo krótkim czasie.

Co za dużo, to niezdrowo

Woda w nadmiernej ilości może też wypłukiwać z niego wszystkie ważne składniki mineralne. Szczególnie taka pozbawiona elektrolitów, czyli kationów sodu, potasu, wapnia i magnezu lub anionów węglanowych, chlorkowych i siarczanowych. Dlatego zanim weźmiemy do ust szklankę wody, zwróćmy uwagę, co tak naprawdę ona w sobie ma. Ta kiepskiej jakości, spożywana na dodatek w dużej ilości, może nas zwyczajnie „wypłukać” ze wszystkiego, co potrzebne do życia.

Kto powinien pić dużo

Więcej wody potrzebują osoby, których dieta jest bardzo bogata w błonnik, czyli jedzące dużo warzyw, owoców, żytnich płatków śniadaniowych, pieczywa. By organizm dobrze przyswajał błonnik, składnik ten musi się dobrze rozpuścić w wodzie. Drugą grupą osób potrzebujących więcej wody są sportowcy i pracujący fizycznie. Ciężki wysiłek czy ćwiczenia rekreacyjne wymagają stałego nawadniania organizmu przed, w trakcie i po tego typu aktywnościach, ucieka ona bowiem z ciała wraz z potem czy podczas oddychania.

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template
Materiały audio
Materiały wideo

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content