Skontaktuj się z nami!

Reklama

To jest miejsce na Twoją reklamę

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-217 Częstochowa

Redakcja

tel. 34 374 05 02
redakcja@7dni.com.pl
redakcja7dni@interia.pl

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
marketing7dni@gmail.com
redakcja7dni@interia.pl

Edit Template

Mieszkańców martwi przerost zatrudnienia w MPK

Od 2012 roku, odkąd na fotelu prezesa częstochowskiego MPK zasiadł Roman Bolczyk, kolega partyjny prezydenta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka (SLD), w miejskiej spółce wiele się zmieniło. Jednak nie wszyscy uważają, że na lepsze. Podczas jednego z Salonów Prasowych , nasi Czytelnicy zwrócili uwagę na coraz wyższe koszty osobowe u miejskiego przewoźnika. Mieszkańcy Częstochowy chcieliby wiedzieć, o ile wzrosło zatrudnienia i czy prawdą jest, że spółka ochoczo zatrudnia emerytowanych aktywistów?

Na pytania Tygodnika 7 dni odpowiedział prezes MPK Roman Bolczyk:

– Ilu pracowników w roku 2009 było zatrudnionych w częstochowskim MPK, a ilu w 2016 roku?
[czytaj: tabelę]

– Jakie czynności były wykonywane w roku 2009 oraz 2016 na umowach zlecenie i na umowach o dzieło i na jaką kwotę opiewała każda z umów?
W 2009 roku w Spółce zawarto z 46 osobami umowy zlecenia, w tym 28 osób na przeprowadzenie kontroli biletowej. Pozostałe umowy zlecenia dotyczyły: 
* obsługi prawnej,
* programu komputerowego,
* przygotowania rozkładów jazdy dla motorniczych,
* opracowania schematu komunikacji miejskiej,
* wynajmu domków campingowych w Poraju,
* przygotowania Ośrodka Wczasów Rodzinnych (OWR) w Międzywodziu do sezonu,
* dozorowania OWR w Międzywodziu,
* wymianie instalacji wodnej w domku OWR w Międzywodziu,
* wymianie instalacji wodnej i elektrycznej w domku administracyjnym w OWR w Międzywodziu,
* remontu domków w OWR w Międzywodziu,
* mycia wiat przystankowych
* sprzedaży biletów.
Jednocześnie zaznaczam, że z niektórymi osobami wymienionymi wyżej było zawartych więcej niż jedna umowa zlecenie.

Również w 2009 roku Spółka zawarła 3 umowy o dzieło na wykonanie takich prac jak:
* projekt wzmocnienia konstrukcji kanałów rewizyjnych w hali autobusów krótkich,
* naprawa dachu na budynku OWR w Międzywodziu,
* remont toalet.
Koszt z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych za 2009 rok, jaki poniosła Spółka to 273.784,36 zł.

W 2016 roku w Spółka zawarła z 38 osobami umowy zlecenia, w tym 31 osób na przeprowadzenie kontroli biletowej. Pozostałe umowy zlecenia dotyczyły:
* zatrudnienie instruktorów jazdy w Ośrodku Szkolenia Kierowców,
* przygotowania Ośrodka Wczasów Rodzinnych (OWR) w Międzywodziu do sezonu,
* dozorowania OWR w Międzywodziu,
* montażu i demontażu plakatów w ośrodkach komunikacji miejskiej,
* rzecznika prasowego,
* pomocy, doradztwa, koordynacji i nadzoru nad projektami unijnymi (zakup autobusów i remont torowiska),
* kontroli i nadzoru nad czystością taboru autobusowego.
Jednocześnie zaznaczam, że z niektórymi osobami wymienionymi wyżej zostało zawartych więcej niż jedna umowa zlecenie, co wynikało z potrzeb Spółki.

Również w 2016 roku Spółka zawarła z 8 osobami umowy o dzieło na wykonanie takich prac jak:
* przygotowanie informatora MPK oraz wystawy fotograficznej,
* przygotowanie baneru reklamowego,
* projekt dodatku do Gazety Wyborczej,
* projekt biletu na Światowe Dni Młodzieży,
* reklamy Stacji Diagnostycznej i Ośrodka Szkolenia Kierowców,
* albumu okolicznościowego,
* oprawa muzyczna imprez okolicznościowych,
* reprezentowanie w mediach
* uruchomienie, prowadzenie oraz monitorowanie działań systemu GOOGLE ADWORDS,
* przeprowadzenie badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców,
* przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat „Osiągnięcia 2007-2015, perspektywy i zamierzenia 2014-2020” i prezentacja jej na konferencji,
* filmy produkcyjno-reklamowe np. Akademia młodego pasażera, Jurajski produkt roku, otwarcie stacji CNG czy wizyta pasjonatów komunikacji miejskiej w naszej Spółce,
* wymiana instalacji elektrycznej na trenie OWR w Międzywodziu.
Jednocześnie zaznaczam, że z niektórymi osobami wymienionymi wyżej zostało zawartych więcej niż jedna umowa o dzieło, co wynikało z potrzeb Spółki.
Koszt zawartych umów cywilnoprawnych za 2016 jaki poniosła Spółka to 557.034,38 zł.”

– Ilu emerytów i rencistów i jaki występował stosunek pracy z nimi, zatrudniało MPK w roku 2009 oraz 2016 i na jaką kwotę opiewała każda z umów?
W 2016 roku Spółka zatrudniała na umowę o prace 10 emerytów i 5 osób, które pobierały rentę rodzinną. Część z tych osób (emerytów) przeszła na emeryturę w 2016 roku, natomiast pozostałe osoby to pracownicy długoletni, którym Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę z przyczyn osiągnięcia wieku emerytalnego. Kwestię tą regulują odrębne obowiązujące przepisy prawa pracy.
Jednocześnie zaznaczam, że Spółka w 2009 roku nie prowadziła szczegółowej rejestracji – bazy emerytów i rencistów zatrudnionych na umowę o pracę stąd tylko informacje w oparciu o sprawozdanie Z-06 składane do GUS.”

Niestety prezes MPK Bolczyk nie odpowiedział nam na pytania dotyczące wynagrodzeń z każdej umowy zlecenie i o dzieło. Poprosiliśmy także o podanie nazwisk osób oraz o przypisanie do danej osoby czynności, którą wykonywała na rzecz MPK w ramach umowy zlecenia oraz umowy o dzieło w roku 2009 oraz 2016.
Wątpliwe, żeby były prokurator z czasów PRL nie zrozumiał pytań. Chyba, że nasi Czytelnicy mieli rację i MPK stało się przechowalnią zaufanych aktywistów? 
Bo przecież wszyscy doskonale wiedzą, że brak odpowiedzi jest odpowiedzią…

Udostępnij:

8 komentarzy

  • ahsj@oopls.pl

    No I ciekawi osoba zastępcy Pana Bolczyka – p. Marcińskiego Mariusza. Kto to jest? Na stronie zero informacji, nawet nie wiadomo jakie studia ukończył.

  • ahsj@oopls.pl

    No I ciekawi osoba zastępcy Pana Bolczyka – p. Marcińskiego Mariusza. Kto to jest? Na stronie zero informacji, nawet nie wiadomo jakie studia ukończył.

  • ewwr

    dlaczego MPK będąc monopolistą trwoni pieniądze na reklamy adwords?

  • ewwr

    dlaczego MPK będąc monopolistą trwoni pieniądze na reklamy adwords?

  • ocop

    Porównanie powinno dotyczyć lat 2012 (od tego roku p. Bolczyk został prezesem) i 2016 a nie 2009 – 2016 .

  • ocop

    Porównanie powinno dotyczyć lat 2012 (od tego roku p. Bolczyk został prezesem) i 2016 a nie 2009 – 2016 .

  • Anonim

    Ciekawe skąd takie dane ? że tylko 9 “umysłowych” przybyło przez te lata. Jak kilka lat temu za poprzedniego prezesa ostatnie piętro wbiurowcu MPK było prawie puste i chciano je wynajmować. Teraz już się tam znajomi królika nie miesczą i są sukcesywnie “doklejani” na stołkach nawydziałach i może stąd w statystyce wzrost zatrudnienia u kierowców i motorniczych, którzy od 4 lat nie mieli podwyżek. Więc komu “wzrosło”?

  • Anonim

    Ciekawe skąd takie dane ? że tylko 9 “umysłowych” przybyło przez te lata. Jak kilka lat temu za poprzedniego prezesa ostatnie piętro wbiurowcu MPK było prawie puste i chciano je wynajmować. Teraz już się tam znajomi królika nie miesczą i są sukcesywnie “doklejani” na stołkach nawydziałach i może stąd w statystyce wzrost zatrudnienia u kierowców i motorniczych, którzy od 4 lat nie mieli podwyżek. Więc komu “wzrosło”?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dołącz do nas!

Zapisz się do Newsletera

Udało się zasubskrybować! Ups! Coś poszło nie tak...
Archiwum gazety
Edit Template
Materiały audio
Materiały wideo

Kontakt

Tygodnik Regionalny 7 dni

Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa

Biuro reklamy

tel. 34 374 05 02
kom. 512 044 894
e-mail: marketing7dni@gmail.com
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

 
Redakcja

tel. 34 374 05 02
e-mail: redakcja@7dni.com.pl
e-mail: redakcja7dni@interia.pl

Wydawca 7 dni

NEWS PRESS RENATA KLUCZNA
Al. Wolności 22 lok. 12
42-200 Częstochowa
NIP: 949-163-85-14
tel. 34/374-05-02
mail: redakcja@7dni.com.pl

Media społecznościowe

© 2023 Tygodnik Regionalny 7 dni
Skip to content